Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Mikaela - 6 oktober 2012 20:33

Nu har jag lite å ta igen efter två dagars fattighet i blogglandet!
Börjar med gårdagen. Jag var ju bjuden hem till Tarja på tjejkväll med bastubad. Fanns ju ingen anledning att inte åka dit så när Eddan kom hem så åkte jag dit. Var riktigt peppad när jag begav mig dit i nya dojjor, skinbrallor å ny hårfärg =) Japp, Joi du läste rätt. Skinbrallor! Mohaha!
När vi kom dit (åkte med grannen Malin) så korkades det upp på en gång innan vi började beställa mat ifrån Abbes. Käkade å drack oss väldigt mätta (iaf jag =) ) innan vi hoppade i bikinisarna och hoppade vidare in i bastun. Jag är ju inte så jätte förtjust i att basta men Tarja hade sagt innan att det är skillnad på en vanlig bastu och denna vedeldade "tunna". Och det var det, det var ju jätte skönt!
Sen hoppade vi en å en in i en varsin snabb dusch innan vi slog oss ner i deras otroligt fina, men för årstiden något kalla ute rum. Men med mycket trevligt sällskap och gott att dricka fungerade även det.
Vi packtade ihop oss i två lag och spelade Junior, Med Andra Ord. Vi utklassade det andra laget i båda vändorna innan dom till slut gav upp. Klockan tickade på och vid 24 slaget var jag hemma å hoppade raka vägen i säng efter en mycket trevlig kväll. Tack Tarja för att du bjöd mig!! =)
   

Å till idag då da. Var ganska så trött imorse men fick lite sovmorgon av Eddan så strax innan 8 vaknade jag å Nora. Sen var det bara å starta dagen för vi skulle ju åka på marknaden i Rättvik.
Lika bra å komma iväg i tid med tanke på köerna in  Rättvik. Det gick ganska så smidigt hela vägen och väl på plats så mötte vi upp Mamma, Micke, Evi, Sabina å Patrik! Det var så kul å träffa storasyster Sabina igen, det var verkligen länge sen nu.
Nora fick lite presenter av Sabina och Patrik i efterskott i form av 2 filmer, Pippi på rymmen och Lotta på bråkmakargatan. Hårspännen och en "toffsklubba".
 
Sen fick tjejerna dom här tröjorna ifrån mormor och Sabina.
 
Sen fick även jag presenter, fast i förskott istället för efterskott. Jag fyller den 16 okt. Av mamma och Micke fick jag en pippi tröja, super fin!! Och av Sabina fick jag ett zebra kit!! En liten näsisär och i den fanns nagelfil, pincet (stavas?!), lite sminksaker, hårspännen och ett par trosor. Allt i zebra ränder! Love it! Tusen tack =).
  

Jag handlade lite också. Ett läderkoppel var till hundarna. 16 par strumpor och en varsin namnmössa till tjejerna. OCH så köpte vi Havrebollar, eller ja vad vi trodde men kärringen (!!!!) hade lagt ner vanliga äckel cocosbollar! Vilket vi inte upptäckte först vi kommit hem.. vilken besvikelse..

Efter vi hade gått igenom halva marknaden så kom vi till tivolidelen och Nora lurade in först mormor i snurr snurr karusellen och sen även hennes pappa. Både mormor och pappa mådde dåligt efter. Eddan mådde faktiskt dåligt ett par timmar senare..hihi.. Måste vara åldern!
 
För att vara en mobil bild tyckte jag själv att den var väldigt bra =)
Loppan var ju självklart också med och hon satt nöjt i vagnen och bara gled på. Somnade en stund och var glad som hon alltid är. Hon tog yttligre ett steg själv här hemma nu i kväll. Go Loppan!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards