Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Mikaela - 11 oktober 2012 22:00

Redan när jag vaknade i morse efter en natt med kass sömn kände jag den skarpa smärtan i bröstet igen. Neej tänkte jag och så började jag dagen med två alvedon. Hoppade in i duschen och gjorde mig och Nora ordning för att resa ner till Väsby. Hon skulle nämligen följa med mig på begravning för att sen sova kvar hos mormor tills dagen efter när vi andra också skulle komma ner.

Det var inte allt för lätt å packa med den smärtan och när vi kommit iväg och åkt ca 15 minuter slår det mig att Nora har inte äns ett ombyte med sig. Men jag skulle ju komma tillbaka dagen efter så det var inte hela världen. Mamma och Evi turades om att ringa mig efter vägen för att kolla hur jag mådde. Vi körde non stop och var framme efter 2 timmar. Evi, mamma och jag kastade oss till centrum då jag ville ha ett par likadana byxor som syrran köpt på rean, passade även på att hämta tårtorna till begravningen. Nora ville givetvis hoppa i ett bad vilket hon fick och tur var väl det. För då såg jag ju på tunikan hon hade på sig att den var fläckig. så då blev det en andra sväng på centrum för så ville jag inte att hon skulle gå kläd. Köpte en nu klänning och ett par strumpbyxor. Super söt blev hon. Sen stressade vi iväg mot Botkyrka kyrka.Fastnade i köer men kom fram prick kl 15. Poff så var smärtan borta.

Begravningen skulle börja och Nora fick hjälpa till och köra igång kyrk klockorna och tända ljus. ;) sen satt hon i mitt knä och sa inte ett ord, hon var fantastik. Följde med runt kistan och la sina rosor och sa hej då.
sen fick hon betydligt mer spring i benen på fikan efteråt och busade hej vilt, kan även bero på dom två rosorna hon smälde i sig direkt när vi började servera tårtorna. ;) men dom förtjänade hon massor efter stunden i kyrkan.
Prästen vi hade heter Fenja Svensson, en präst jag varmt rekomenderar om ni bor i sthlm. Vilken fantastik människa!
Begravningen var ljus och fin. Jag tror pappa skulle varit nöjd. På kistan låg två fiskespön tillsammans med kortet på honom.
Runt kistan låg en massa blombuketter. Strömma buss som han jobbade för innan han gick bort deltog även dom flera stycken, och när det var dags för dom att ta farväl ställde dom sig alla runt kistan och höll ett litet tal innan dom sen tillsammans, samtidigt la på sina rosor. Jätte fint gjort och jag blev väldigt rörd över deras varma omtanke till pappa.

Nu är jag hemma igen, men Nora är kvar hos mormor. Hon skulle sova där i natt. Hur ska jag nu kunna sova utan henne?
Imorgon ska jag, Eddan å Loppan köpa kakel innan vi tillsammansker ner till sthlm igen. Granndotterna Mickis ska bo här med hundarna i helgen då vi ska passa på att åka till ullared medans barnen är hos mamma så vi kan köpa julklappar!
Men nu sängen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards