Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Mikaela - 10 oktober 2012 19:22

Inte en dag för tidigt så anlände äntligen pepparkaksdegen till Ica =)
Direkt högg jag tag i ett paket. Här skulle det bakas pepparkakor.

Jag och grannen tog sällskap till dagis idag för hämtning av barnen, en skön promenad. Med oss hem följde även kompisen Alice. Hon och Nora ville leka mera.
Efter promenaden hem hade barnen gjort av lagom med energi för att sätta sig ner och baka pepparkakor. Och sen dekorera dom med glasyr å massa silverkulor/sockerhjärtan/stössel =)
 
     

Barnen lekte jätte fint tillsammans i ca 4 timmar. Super gulliga var dom mot varandra. Så nu längtar dom nog redan tills nästa gång dom kan leka!

Till middag gjorde vi pizza, och till botten använde vi pizzatacobröd, väldigt gott blev det! Lagom storlek på pizzorna också. Efter middagen fick jag min födelsedagspresent ifrån Eddan. Jag vet, fyller fortfarande inte år först på tisdag nästa vecka. Men eftersom vi ska ut och åka långt i bilen i helgen och det jag hade önskat mig var boken - Torka aldrig tårar utan handskar - av Jonas Gardell. Den miniserien jag pratade om här om dagen, så då fick jag min present idag. Såhär gulligt var den inslagen =)
   
Tack finaste älsklingen!! Kommer sträckläsa den i helgen =)
Nu ska jag och Nora kolla på djurakuten. Nora tjatar ju om en Leonberger dag in och dag ut så hon hoppas på att få se någon sån på tv programet =)

Av Mikaela - 10 oktober 2012 08:02

Kärleken till Nora och Loka är så stark att inget kan komma i mellan. Jo, det ska väl va Eddan som också betyder hela världen för mig. Men det är ett speciellt band man har till sina barn, precis som även han har. Kärleken mellan Nora och Loka är också väldigt stark redan nu, även om dom en dag kommer skrika till varandra att dom hatar varandra innan dom slår igen dörrarna mellan rummen.
Det är då jag ska tänka tillbaka till nu när det än så länge bara finns kärlek, massor av kärlek mellan dom.

Rotade fram en bild på Nora när hon var 9 månader och bilden under är på Loka när hon var 8 månader. Lika? Vad tycker ni?
Jag ser drag i alla fall ;)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards