Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Mikaela - 17 oktober 2012 19:42

Efter en super kass vår med bara regn tänkte man ju att nu kan det ju bara bli bättre så fort sommaren kom. Men icke, även den regnade bort. När väl regnet slutat falla kom myggen. Nu är det myggfritt men istället är regnet tillbaka. Inte äns en fin höst kan vi troligen få. Just nu har det regnet i hur många dagar som helst. Så himla tråkigt. Så vad har vi att förvänta oss av vintern?

Idag så bjöd jag över en vän som jag lärt känna genom Marie som har Baloo, hon heter Malin och har en söt liten kille som snart är 11 månader. En blyg liten kille. Dom bor här i grannbyn, nära å bra. Loka gjorde ju inte direkt saken lättare för honom när dom kom eftersom hon kastade sig över honom direkt när han kommit in genom dörren och bara pussa, pussa å pussade på han. Han blev jätte ledsen och ville inte alls kasta sig in i nått förhållande bara sådär. Sorry Loka ;)
Det var i alla fall jätte trevligt och ses och nästa gång när vi ses hemma hos dom så känner sig säkert Isak lite mer varm i kläderna på hemmaplan.

Nora har lekt med Alice hela dagen och det har gått jätte bra. Idag var dom här hemma och lekte. Dom trotsade regnet och lekte ute i en timme, ni kan ju gissa hur mycket deras kläder vägde när dom kom in. Haha..

Nu på kvällen så upptäckte Nora att hon hade en knöl vid sidan av nacken. Mycket riktigt fanns där en knöl. Inte någon jätte liten heller. Skräcken sög tag mig i magen. Nora opererades nämligen vid 1 års ålder på halsen pga av en knöl. Den knölen berode då på att en mykrobakterie satt sig i halsen och åt sig ut genom halsen och då bildade en stor knöl som sen sprack innan hon opererades akut.
Jag vill inte genomgå det igen och jag vill givetvis ännu mindre att det ska vara nått annat kanske farligare.
Så imorgon kommer jag ringa om det direkt. Gissar att jag inte kommer kunna sova nått först jag vet vad det är.
Håll tummarna för att det är nått ofarligt!
Men nu ska jag gosa ner mig i soffan med Nora å titta på djurakuten, vårat måste varje dag.

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards