Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Lussekatter!

Av Mikaela - 16 november 2010 10:28

Igår eftermiddag bakade jag och Nora lussekatter. Eller njaa.. jag bakade och Nora käkade deg..haha.. Fast några bakade hon. Hon gjorde lussefästingar ! Dom såg ut som små fästingar med ögon av russin =)

Idag ska vi strax åka och hämta henne på dagis och sen åka till Eddans jobb och luncha med honom.
Imorgon styr jag, Nora, Simon och Alice bilen mot Mora.
Vi ska vara där ett par dagar. Hemma lämnar vi Eddan å Blaze.
Blir nog super skönt för dom och slippa oss ett par dagar.

Igår snöade det här igen så nu ser det ut som ett riktigt vinterland här.
Nora älskar det och för att inte tala om hundarna =)
En annan hatar det...
Nej nu ska jag göra mig redo och åka.
Juste, kom i en skjorta idag som jag inte haft sen min mamma fyllde 45 år. Åå vilken känsla, älskar den dessutom! Stl 38!!!!!!

 
 
Ingen bild

Sofia

16 november 2010 14:07

Åh så kul när man kan ha kläder som man inte använt på ett tag!
Kul att du "vågar" ge dig ut på vägarna själv, långresa dessutom - kanon!
Tänkte på lösenord.... Om du känner att du vill så kan du maila mig det, om du vill. Vill du inte så respekterar jag det.
Kör försiktigt nu!

Mikaela

16 november 2010 21:19

Ja det är underbart att komma i sånna kläder!
När det gäller det lösenordsskyddade inlägget så kommer det att så småning om att öppnas =)
Kram på dig

 
Ingen bild

My

16 november 2010 18:10

Hej du... lussebullar lätt juh riktigt gott. såg satt du lösenskyddat inlägget innan, får jag läsa? :)

Mikaela

16 november 2010 21:18

Hej! Lussebullar är super gott, men nästan mer roligt att göra än att äta =)
Det lösenordsskyddade inlägget kommer så småning om att låsas upp =)
Kram

 
Ingen bild

Solan

19 november 2010 09:06

Jag bara ryser när du säger att du hittat en gamal trasa som du nu kommer i. ½min garerob är uppdelad i kläder som jag ska komma i efter alla mina "bantningar"
Låg och tänkte på dom igår. Och läser detta idag. De är sjukt roligt :D
Har ögar igenom din blogg ang GBP för att få en lite "tryggare" tillvaro. Fan de är ju bara 2 veckor till min "andra sida" SJUKT
Kram Solan

Mikaela

19 november 2010 19:42

Det kommer gå hur bra som helst, det är bara höra av dig med alla frågor du har! Men du ska se hur bra det kommer att gå, tänk dig att om ett halvår kommer du ha tappat ca 30 kg!
2 veckor kommer gå super fort!
Stort lycka till!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards