Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Mikaela - 17 november 2010 15:26

Nu är vi framme i Mora hos mamma/mormor.
Resan hit gick jätte bra trotts mega dimma i Leksand.
Eddan har ju Blaze hemma och han var med första dagen idag på jobbet.
För han hade det inte gått lika bra, Blaze som aldrig gör nått inne hemma hade börjat med att lägga en kabel på golvet =)
och gnällt. Men den stackarn hade sen blivit biten i näsan av en av dom andra hundarna på jobbet. Min pluttkille.
Men det hade gått bra. Blaze var inte skyldig till nått utan han hade stått och bara tagit emot.
Han är så snäll den där vovven.

Men nu ska jag fortsätta gosa med Wilmas bebisar (valpar) och sen ska vi äta middag. Mums, kött och potatis med sås!
Hörs senare!

Av Mikaela - 17 november 2010 07:40

Japp, det är där vi är nu... Nora vaknade 06.30 och börjar dagen med gnäll... gaahhh vad trött jag var då..och är fortfarande..
Idag ska vi ju åka till mamma/mormor vilket ska bli super kul.
Tycker dock lite synd om Eddan som fick dra det kortaste strået och fick ha Blaze dom här dagarna, medans vi fick Alice. Alice är betydligt lättare att ha och göra med. Går och ha lös överallt, lung och stillsam.
Sorry Eddan, hoppas det går bra för er grabbar i alla fall.
Grabbar, det är precis vad som är hemma nu tills på fredag.
Eddan, Blaze, Scott och kaninen Tarzan!
Kan gissa att det blir en del sport och navelpillande när vi är borta =).

Jag ska hinna röja lite innan vi åker men gör det så sent som möjligt..
Så det hinner synas en liten stund i alla fall.
Jag var inne på en blogg nämligen där jag hittade det här ordspråket:
 Att städa medan man har småbarn är som att skotta snö medan det fortfarande snöar.

Och det får avsluta dagens blogg, kanske att det blir en uppdatering i kväll, kommer ta med mig kameran och sladden så jag direkt kan ladda upp om vi gör nått kul!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards