Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Mikaela - 19 november 2010 19:42

Nu är Nora och jag hemma igen. Med oss hem åkte även lillebror. Får se hur länge han stannar. Tanken var inte att han skulle åkte med men han ångrade sig sista minuten och åkte med. Glad för det är jag som fick sällskap i bilen hem när Nora sov.

Resan hem gick kanon. Väl hemma gjorde jag i ordning middag som idag blev kyckling, champinjoner, röd paprika i chili och paptrika cream frech.
Till det åt vi pasta och en fetaostsallad. Mums! Åt alldes för mycket.
Men det är så himla gott.

Nu sitter vi alla och jäser i soffan, Nora ska snart gå och sova. Sen blir det att glo på Idol.
Imorgon ska vi åka till borlänge och bada på aqua Nova. Ska bli väldigt roligt.
Men nu! Soffan!!!

Av Mikaela - 19 november 2010 08:00

Nora sov helt sjukt bra i natt, lika så igår natt. Och även jag sov jätte skönt inatt. Dessutom sov Nora till 07.30 imorse vilket passar mig utmärkt. Det första hon dessutom gjorde när hon slog upp sina stora blå var att sjunga Bä Bä vita lamm... Haha.. så söt!

Nu sitter vi här nerbäddade i soffan och kollar på bollibompa. Om en liten stund ska vi äta frukost och sen ska jag skjusa storasyster till jobbet innan familjen och jag ska ner till djuraffären innan jag och Nora beger oss hem. Hem till långshyttan.

Vi saknar Eddan/pappa jätte mycket men vet inte om jag längtar hem direkt.. Hade kanske gjort det mer om man hade satt igång med renoveringen men än ligger den på is. Dessutom har jag lite andra tråkigheter att ta tag i när jag kommer hem. Men det tänker jag inte hålla på fundera på nu utan det tar jag sen.

Så skönt att komma hem och det är fredag vilket innebär att Eddan är ledig imorgon och på söndag. Så i helgen blir det nog att åka och bada i borlänge skulle jag tro. Nästa helg blir det att åka och gadda sig igen!
Jippi! Måste sätta mig och rita tatueringen bara..haha..

Men nu ska vi förbereda frukost!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards