Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Sticker det i ögonen på er?

Av Mikaela - 17 december 2012 14:00

Det här inlägget kommer att sticka i mångas ögon, men framför allt i er som är svartsjuka =)
Jaha, vad är det nu då tänker ni säkert.


Jag skrev ju förut i ett inlägg att Nora inte kommer att få en leonberger i julklapp, nej jag tycker inte det är optimalt att ge en 4 åring en hund i julklapp. Men eftersom Nora väldigt gärna vill ha en leonberger ska hon nu på prov få ha en, för att se om det är vad hon tänkt sig.
Det kanske visar sig att det är inte alls vad hon tänkt sig, den kanske är mycket större än hon tänkt. Den är för bufflig, fluffig och för stor. Hon väger trots allt mellan 50-60 kg!


Eller så visar det sig att det är kärlek från första ögonkastet, den är precis så stor och fluffig och bufflig som hon förväntat sig! Det återstå att se.


Idag åker vi till kennel Geps Big Bear´s, till Gina och Mikaela som för många herrans år sen födde upp dom leonbergerna som jag växte upp med. Där ska Nora få träffa en leonberger tjej som heter Pink. Hon ska sen få följa med oss hem och vara hos oss på prov.


Pink är en import ifrån Finland. Hon är utställd med mycket bra resultat så som Nordisk juniorvinnare, CERT, r-cert och BIM. Så det är inte vem som helst vi ska få förvalta här hemma hos oss. 
Vilken chans detta blir för Nora, och vilken överraskning det blir. Hon vet ingenting först vi kommer hem till Gina, då berättar vi varför vi är där.
Vågar ni läsa uppföljningen och Noras reaktion? Då får ni kika in senare eller imorgon för en uppdatering.

 
 
Ingen bild

Sandra

17 december 2012 16:52

Grattis! Oj vad roligt för Nora. Jag förstår att det kaske kan sticka i ögonen på någon att Nora får en hund i en så ung ålder men det är ju ni som får ta hand om den så det spelar ju ingen roll. Det är ju en annan sak att ge en hund till ett barn och sedan förlita sig på att de ska klara ansvaret om skötsel, mat och veterinär etc. Det är ju bara elakt. Men som sagt, ni är ju en riktig hundfamilj så det blir väl bra. Själv är jag kanske inte så avundsjuk för jag skulle nog inte orka ha en sådan där stor hund på bussen till jobbet hahaha! Kram!

Mikaela

17 december 2012 19:24

JaNora är överlycklig, nu hoppas vi på att Pinkeypie ska trivas hemma hos oss och självklart ligger huvudansvaret på oss.
Kan förstå att det skulle bli lite små jobbigt att ta med en 60 kg hund på bussen =)
Kram!

 
Ingen bild

Mia

17 december 2012 19:34

Men vilken bra id'e! Så borde fler göra innan de skaffar hund (oavsett ålder - tror minsann att Nora kan ta bättre hand om en hund än många vuxna..)
:)

Mikaela

18 december 2012 08:20

Tack, ja vi tyckte att det var en väldigt bra id'e och än går allt galant, Pink är en fantastiskt fin tjej som passar in perfekt här hemma hos oss tillsammans med Nora! God Jul

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards