Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Mikaela - 8 december 2012 10:17

Nora började dagen med att ifrån sin säng ropa att hon älskar mig och att hon älskar pappa. Sen hoppade hon över till oss och då sa hon:
-När jag blir mamma (stor) då ska jag köpa mig en leonberger, en tjej som jag ska ta valpar på och så ska jag spara en valp, för jag ska bli uppfödar.
Hon sa det med en viss sorgsen blick då hon samtidigt insåg att det är väldigt länge tills hon får sin älskade, efterlängtade leonberger.
Söt Nora kommer nog gå i mammas fotapår. ;)

Igår mötte vi upp Joi och barnen inne på donken i hedemora då jag ändå var tvungen att åka in och köpa hundfoder. När vi sen kom hem blev Loka jätte leden, och jätte trött. Alldes för trött och upprörd för att komma till söms, hon grät helt hysteriskt i flera timmar. Jag gav henne till slut lite välling för jag tänkte att det skulle hjälpa henne att komma till ro då hon inte heller hade velat äta. Men icke.. Hon drog i sig hela flaskan och bara någon minut senare kom allt upp.. Shit tänkte jag, hon är magsjuk!
På en gång blev både jag och Joi lite magsjuka, hyprokondiker (stavas?) som man är. Jag satte Loka i ett bad en stund så hon kunde få slappna av, direkt när jag tog upp henne slocknade hon på min mage heeeelt utmattad.. Hon sov inte längre än en 30 minuter och var fortfarande inte kry när hon vaknade så hon fick en alvedon sup. Hon satt i mitt knä i typ en 30 minuter sen äntligen piggade hon på sig och knappt en timme senare var hon sitt vanliga fantastiska jag. Vilken lättnad!
Jag och Joi blev genast friska även vi ;)
Loka åt middag och drack sen välling på kvällen och sov gott. Ingen magsjuka här inte, inte än i alla fall...

Just nu är Sigge, Nora å Eddan ute i pulkabacken medans Loka och Nelly sover gott och vi sitter på sappar runt på nätet.
Joi har beställt kycklingsoppa till lunch innan dom beger sig hemåt.

Jag och hundarna ska ut på hundpromenad tillsammans med en massa andra hundar vid 15 tiden i falun, vilket ska bli jätte skoj.
Sen blir det å städa upp hemmet efter huliganungarna, imorgon kommer mamma och Micke.

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards