Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Mikaela - 12 december 2012 19:43

Svissch så var den här dagen förbi.
Vi hade det hur mysigt som helst hemma hos Tarja. Barnen lekte urfint. Ja Loka busade på som vanligt. Hon drar och sliter i allt hon kan, även i kompisen Novalie, men bara av ren kärlek. ;-)
Tarja var så himla snäll och lånade ut en overall till Loka, ett par vinterstövlar och en snygg tunika som jag kan ha på mig på lördag. Och som grädde på moset fick jag en jättefin och stor röd matta som jag kan ha i köket. Tusen och åter tusen tack Tarja!

När vi kom hem tvärslocknade Loka och vi fick besök av grannen Linda. Loka var lite blyg när hon väl vaknade, men ville ändå busa. Nora av lika lycklig som alltid när Linda kommer in!

Den där lilla busungen Loka kommer göra mig gråhårig i förväg, haha. Hon har fått för sig att hon vägrar att äta om hon inte får äta själv... Ja ni kan ju själva se hur det går...
Puh.. Nu ska jag ta tag i städningen...

Av Mikaela - 12 december 2012 09:38

.. Men städenergin innfinner sig inte just nu... Så det blir lite chilinötter framför tv.
Igår.. Hmm, vad gjorde jag igår.. Ingenting tror jag. Nora lekte med Towa här hemma igår en stund, dom hade nog saknat att leka med varandra för dom lekte jätte fint hela tiden, jag såg knappt röken av dom ;) Jag tjuvlyssnade på dom när dom satt vid ipaden och spelade och hörde att Nora visade Towa hur leonberger ser ut.. Dom satt och tittade på bilder på olika hundar ;)

Idag när jag hämtat upp Nora ifrån dagis ska vi åka över till Tarja å barnen, lilla Nowalie har ju fyllt 1 år men tyvärr hade dom magsjuka när det var tänkt att fira henne så vi får fira henne idag istället ;). Blir med all säkerhet mycket trevligt!

Sen händer det ju nått jätte stort i dag, för idag är det nämligen den 12.12.12 och kl 12 gifter sig min lillasyster Evelina med sin Fredrik! Stort grattis till er!
Om vädret inte strular till det så ska vi åka ner dit i helgen på bröllopsfest! Hoppas vädret skärper sig!

Imorgon är det lucia och vi ska till dagis på eftermiddagen och se när barnen lussar. Men några utav dom sångstarka barnen skulle gå ner till äldreboendet Grannen på morgonen och lussa för dom, lbland annat Nora. När jag berättade det för henne så frågade hon:
- Ska vi sjunga för dom döda? Haha... Knasunge!!


Nu måste jag fylla på nötskålen innan Loppan vaknar.


Bilden tagen i turkiet i september..längtar tillbaka...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards