Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Mikaela - 8 december 2013 21:08

Om jag är stolt som en tupp nu?
Ooojaa! Några cm längre är jag också!
Varför, kanske ni tänker?
Vi tar det från start!

Igår åkte jag, Nora, Marie och Baloo ner till Sthlm. Nora skulle tillbringa ett dygn med mormor och Co medan jag, Marie och Baloo skulle ställa ut på Hund2013! Det är ju en av Sveriges största utställningar så vi hade inte jättestora förväntningar men vi ville ändå dit så varför inte ta med Baloo och ställa?! Domaren har vi ställt för förut och då med inte världens bästa resultat därav dom lite mindre förväntningarna men samtidigt hade både Marie och jag redan nere i lobbyn igårkväll en bra känsla när vi satt där och tog det lugnt med en varsin cider.
Vi var på plats i bra tid och hann prata med alla trevliga vänner ring-side. Nerverna hann såklart växa och som alltid var jag nervös precis innan jag gick in i öppenklassen. Men idag var det vår tur! Baloo vann öppenklassen med CK och eftersom vi bara behövde ett till CERT så kan ni ju gissa hur nervös jag var över att gå in i bästa hane!!
När domaren sa till mig att jag kom tvåa så såg jag att vinnaren redan var champion vilket betyder att vi skulle få certet och Baloo skulle få sin titel Svensk utställningschampion!! Wiiihooo!! Han fick dessutom reserv-CACIB som kommer att bli ett CACIB då vinnaren redan är C.I.E!!' Wooop, wooop!!

Resan hem gick lätt kan jag lova!
Även Nora hade haft ett fantastiskt dygn med mormor. Dom hade varit på en nytt lekland och Nora hade fått en Monster High docka så hon var superlycklig!

Tusen tack Marie för en fantastisk helg!! Vilken guldgosse du har!!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards