Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 30 november 2012

Av Mikaela - 30 november 2012 20:53

Sista November! Årets näst sista månad är redan slut.

Imorgon välkommnar vi december och öppnar första luckan i kalendern. Nora har fått en chokladkalender och en Petshop kalender. Loka, ja hon får några extra pussar fram till jul, eller om hon själv får välja vill hon bli skjusad i nått. Spelar inte så stor roll om det är en dockvagn, låda, ikea-kasse eller lära-gå-vagn =) .
Minns att Nora var likadan som liten, kanske en fas alla ungar går igenom. Nora gillar fortfarande att bli skjusad i och på saker =).


Idag har vi haft en väldigt mysig fredag. Massor av snö har det kommit i natt så både Nora och hundarna är överlyckliga. Vi hade planerat att åka in till hedemora och äta lunch med Tarja och barnen men eftersom snön fortsatte att ösa ner hela dagen så åkte vi istället hem till dom. På vägen köpte vi med oss lunch ifrån pizzan som vi åt tillsammans med dom.
Nora och Towa var ute och lekte en bra stund och när dom kom in såg dom ut som två påskkärringar med stora röda kinder. Loka var på bushumör och så fort jag tittade bort jagade hon Nowalie, men så fort jag närmade mig henne flydde hon. Haha.. sötungar!!


Loka somnade som en stock direkt när vi kom hem så jag och Nora passade på att skotta framsidan. Hade ju tänkt att överlämna det till min man, men det var faktiskt mysigt att vara ute i snön.
Hör ni vad jag säger, vinterhatare som man är. Men såhär i början av vintern kan jag smånjuta lite samtidigt som jag kan julpyssla inne och längta till julafton!


Nora fortsätter kampen om en leonberger och har idag ritat två teckningar som hon nu vill sälja till högstbjudande. Bilder på dom kommer in imorgon, just nu strular bloggplatsen-appen, tyvärr rätt vanligt..

Nu mina vänner blir det en Baileys med min älskling i soffan!



Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards