Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Mikaela - 21 november 2012 20:22

Direkt när vi kom till Väsby åkte vi till Joi å barnen. Loka blev helkär i Sigges lillasyster Nelly och skulle bara pussa å krama henne hela tiden. Tyvärr är hon lite väl hårdhänt så lilla Nelly gillade inte hennes framrusande närhet. Men annars hade vi det väldigt trevlig. Sen åkte vi vidare hem till mamma och Micke. Åt hemmagjord jättegod pizza å barnen badade i badkaret, gäller å passa på.

Nu ska Nora få hoppa i säng å jag följer gärna med, sover så gott i den sängen vi sover i här.

Av Mikaela - 21 november 2012 10:41

Hade verkligen all tid i världen till att blogga igår men ingen insperation. Vi gjorde ingenting utan mös bara hemma, kollade på film och somnade alla tre i en hög på soffan. Vaknade och hade Loka sovandes på magen och kände att jag var sjukt kissnödig. Man vill ju liksom inte väcka den björn som sover så jag lirkade mig ur det och la ner henne i soffan och bullrade upp med en massa kuddar innan jag rusade på toa..

Idag så ska ju jag å barnen åka ner till väsby ett par dagar. Ska bli skönt å bryta lite mönster. Hundarna får vara hemma med Eddan och följa med honom till jobbet.

Stackars Nora skadade lilltån precis innan vi skulle gå till dagis imorse. Hon skulle springa och gömma sig när hon gled till och rev upp lilltån mot skyddsplattan som ligger på golvet under kaminen. Hon rev upp den ordentlig så lilltånageln hängde helt löst. Nora är livrädd för blod och satt och bara grät och tittade in i väggen medans jag satte på ett par plåster. Ville inte göra så stor dramatik runt det utan jag tänkte att jag och mamma får kolla det sen hemma hos henne. Inte så lät när man har en jätte ledsen Nora och en Loppan som står och drar i en.

Nu terroriserar Loka mig så jag ska försöka få i henne lite mat innan vi sen åker och hämtar Nora och styr kosan ner mot Väsby.
Ses i väsby!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards