Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Mikaela - 6 november 2012 20:01

Japp,tisdagen kom å försvann i ett nafs! Alltid trevligt, för det måste ju betyda att jag haft det kul!
Å det har jag. Förmiddagen plockade jag lite å dansade på snabeldraken innan jag idag hämtade Towa och Nora ifrån dagis. Tjejerna lekte och bakade pepparkakor och fixade fika tills när Tarja å resten av barnen kom.
Ja vårt problem brukar ju inte vara å få tiden att gå, vi tjatrar nog på rätt bra så poff så var det dags för dom att åka hem och för oss att börja laga middag. Sen är typ dagen slut.
Îmorgon äntligen ska jag åka och stor handla mat, borde verkligen ha gjort det för flera dagar sen.
Så imorgon medans Nora är på dagis åker jag å Loppan å handlar.
Guu vad jag är sugen på nått gott.. vet inte vad bara.. spelar ifs inte någon större roll eftersom ica redan har stängt... Få gå och rota i skafferiet efter nått gott, vad nu det är =) 

Av Mikaela - 6 november 2012 09:27

Bilden är lånad ifrån google..

Nora har nu sen ett tag tillbaka tjatat om en leonberger. Alltså det är ingen chihuahua hon tjatar om utan en jätte hund! Jag är uppvuxen med leonberger men inget som vi pratat om jätte mycket här hemma. Men jag vet ju hur fantastiska dom här jättarna är och hur fantastiska dom är med barn. Dom vaktar sin familj men har ett mycket vackert intryck. MEN dom hårar.. Jo det gör väl alla, men en jätte hund, med en jätte päls med massor av underull. Fråga min mamma.. Haha.. Vi hade tre leonberger hemma ett tag innan mamma fick spunk. Nu är ju inte jag lika känslig eftersom hundarna vi har nu också hårar.
Nora ger sig dock inte, hon tjatar och tjatar. Räknar sina pengar om och om igen för att se om hon har råd att köpa en leonberger.
Berättar för mig vart dom kommer ifrån, varför dom har namnet leonberger osv..
-Får jag för dig då mamma? Haha.. Mest troligen inte mig hon behöver övertala så mycket i den här familjen ;)

Ja nu är det dags å samla upp pälsen ifrån monstrena så man slipper få ulltofflor, vilket ifs är ju ganska så varmt och skönt nu såhär på sen hösten ;)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards