Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mikaela - 14 augusti 2011 07:56

..att vara gravid nu som GBP opererad och som förra gången när jag väntade Nora. Skillnaden är ofantlig stor.
Jag är nu inne i vecka 18+3 och mår oförskämt bra.

När jag väntade Nora dröjde det länge innan jag själv kunde känna henne sparka och änu längre innan Eddan kunde känna det. Det berode nog väldigt mycket på all den övervikten jag bar på redan då.

Denna gång kände jag dom första sparkarna i vecka 16 och bara strax där på kunde både Nora och Eddan känna dom. Nu i vecka 18 kan vi redan se på utsidan av magen hur det hoppar runt i magen. Super mysigt!

I början var det lite jobbigt och dom två gångerna jag hamnade på akuten var pga av att jag är gravid. Jag fick ju magsmärtor som visade sig vara läckande magsyror som är vanligt för GBP opererade som blivit gravida. Äter ju tabletter för detta och kommer få göra det minst hela tiden jag är gravid. Nu känner jag inte av det. *peppar, peppar*
Men det är nog det enda jag haft problem med än så länge.

I vecka 18 med Nora hade jag redan gått upp massor. Nu har jag inte gått upp ett kg, men bebisen växer på som den ska i alla fall. Jag vet att jag kommer gå upp och det är absolut inget som skrämmer mig, för jag vet att jag kommer kunna gå ner det så mycket lättare efteråt mot förra gången.

Några järntabletter har jag varken behövt förra gången eller denna gång. Jag känner mig pigg och glad och har inte alls samma humör som förra gången, då högg jag alla som kom i min närhet.
Förra gången fick jag dessutom havandeskapsförgiftning, även det tror jag att jag kommer klara mig i från. Möjligen att jag får det sista veckan men inte alls så tidigt som förra gången.

Här är lite dåliga bilder, men i alla fall lite bilder =)
     

Nu ska jag äta frukost med dom bästa sen är det dags för jobb. Imorgon är jag ledig!!! Och ska dessutom få se bebisen i magen igen. =)


Jo juste, om ni vill läsa mer om valpkullen vi väntar så finns det mer info om den på hemsidan. www.lorddannys.com


Av Mikaela - 13 augusti 2011 17:52

Jag är nästan helt säker nu. För ca 1 månad sen var vi iväg och parade Alice med vår egen Blaze. Alice som aldrig tidigare strulat med maten har sen ett par dagar inte varit så sugen alls. Dessutom sover hon mer nu än innan. Wiii vad vi längtar till vecka 37 när valparna är beräknade. Hörs mer ikväll!

Av Mikaela - 12 augusti 2011 10:07

Med att lämna Nora på dagis, trotts att hon springer in glad och inte ett dugg bekymrad över att jag går så får jag alltid en klump i magen när jag ensam går ut genom dörren. Jag vet att hon har det super kul där och vi har fått massor av beröm för att hon är så duktig med att äta, sova och att det aldrig hänt en olycka, ÄNDÅ känner jag den där lilla klumpen i magen... Kanske är det lite ångest över att min bebis faktiskt inte är någon bebis längre och inte lika beroende av mig... haha.. fjantmamma...

Jaja, nu är det dags för mig att kliva på mitt helg pass, jobbar idag 12-20, imorgon 10-22 och söndag 10-17, sen ledig måndag innan jag jobbar tis-ons-tors. =) Det är då man vet att man lever, men åt andra sidan går tiden sjukt fort när man jobbar så det gör inte så mycket. På måndag ska jag dessutom tillbaka på ultraljudet en snabbis.

Kanske lite haltråkigt inlägg men ska passa på att ta det lite lugnt innan jobbet. Blir nog snålt om bloggning nu i helgen, men jag hoppas ni får en fin och solig helg alla vänner!

Av Mikaela - 11 augusti 2011 08:24

..att hösten är inte långt borta nu. Jag kände dom där speciella höstvindarna. Hade det varit innan jag blev gbp opererad hade jag njutit till max av dom men nu fryser jag så lätt. Men ändå, ändå, dum som man är saknar jag höstvindarna lite. Fast jag vet att dom leder till nått mörkt hemskt... nämligen vintern. Jag älskar hösten och våren!

Igår fick Pysen på sig skor igen, tanken var att det bara skulle bli i fram men efter lite missförstånd fick han runt om. Jag kunde ju själv inte vara där eftersom vi var på ultraljudet. Man märker på honom att det börjar bli kallare för han fäller massor nu. Ska ner och köra honom i kväll, ska bli spännande och se skillnaden med skor på honom..

Nu ska vi äta frukost här i mora innan vi ska till leklandet!

Av Mikaela - 10 augusti 2011 19:09

Idag har jag och Eddan varit på ultraljud! Jag är nämligen gravid i vecka 18 så nu var det dags för rutin ul! Lika spännande som förra gången för tre år sedan.
Bebisen låg i en position som gjorde att dom inte kunde se allt dom behövde så vi är välkommna tillbaka på måndag igen. Men vad hon såg så väntar vi en liten tjej till!

Jag som var säker på att det var en gosse, så nu får vi gnugga våra tankeknölar och komma på ett tjejnamn!

Efter det åkte vi hem tillsammans och hämtade Nora, sen åkte hon och jag direkt till Mora där vi är nu, tills i morgon! Så vi hörs imorgon!

Av Mikaela - 9 augusti 2011 20:20

Den här dagen trodde jag skulle bli seg, men icke.Nora sov lite extra i morse, tackar för det =) Sen gick vi ner och degade i soffan, åt frukost och fortsatte å dega.Sen var klockan helt plötsligt 11, då kom vi på att vi skulle åka och överraska Eddan på hans jobb och luncha med honom. Sagt och gjort. Efter lunchen åkte vi hem igen, solen sken fortfarande då och det var 23 grader. Toppen tyckte jag och nora som bestämde att vi skulle plocka blåbär när vi kommit hem. Nora somnade dock på vägen hem så då passade jag på att rasta marsvinen och kaninen Tarzan. När Nora vaknat till liv fick djuren gå in för då hade det börja små droppa, men det struntade vi i. Vi gick upp i skogen och plockade blåbär.Sen var det dags att gå hem och börja med middagen som idag blev lövbiffpanna med potatis. Nora chockade både mig och Eddan med att äta 5 potatisar, sås och lövbiff!! Hon åt mer än dubbelt så mycket mot mig..haha.. Under tiden var blåbär och jordgubbspajen i ugnen. Men vi väntade lite med den och åkte först ner till Pysen som behagade och stå lääääängst bort i hagen.. Snälla Eddan hämtade honom men tyvärr han ovädret före så när Eddan och Pysen äntligen kommit upp var molnen svarta och jag insåg att det blir varken körning eller någe ridning. Vi borstade och pysslade och pussade på Pysen istället innan vi åkte hem och åt pajen =).Men nu ska Nora i säng innan hon imorgon ska till dagis en kortis, varför det bara blir en kortis berättar jag mer om imorgon!

Av Mikaela - 8 augusti 2011 10:33

Veckorna rusar fram och snart har vi passerat sommaren 2011, hoppas dock den håller i sig ett tag till innan hösten gör entré. Måndag idag, jobbar 12-20 sen ledig tills på fredag då jag kliver på mitt pass igen.

I november kommer bloggen att öppnas upp igen, så den som väntar ppå nått gott =)

Nu ska jag fixa iordning lite innan jobbet! 

Av Mikaela - 7 augusti 2011 20:09

Var det jag som sa att vi skulle ha en söndag i lugnets tecken?! Jo tjena..haha.. strax efter det inlägget packade vi in oss i bilen med lite korv, bröd, hinkar och annat krafs. Här skulle det plockas kantareller!

Vi åkte bort till Simonsbo, där Eddan som liten hängt varje sommar så där visste han att det fanns svamp. In i skogen och börja leta. Ganska så snabbt hittade vi skogens guld. Vi kom längre och längre in i skogen och efter en timme tyckte vi att nu är det dags och vända.
Nora hade hela tiden gått och var väldigt glad och tyckte det var super kul att plocka svamp.
Men vart var vi nu?! Och vart var bilen?! Var det hit?! Eller kanske åt det hållet?!

Vi gick, och gick och gick lite till.. var det ändå inte åt det håller vi skulle? Vi var vilse! Mitt i skogen i dalarna liksom!! WTF!!!
Jaha.. nu började det regna också.. Nora började bli trött så henne fick Eddan bära.. Men vart skulle vi?! Eddan ville gå åt ett håll där det såg ljusare ut medans jag ville förlja ljudet av bilarna. Jag övertalade honom och efter ca 1 timme hittade vi bilen!
Vi var helt nerdränkta men nu satt vi i alla fall i bilen. Med oss hem hade vi även en kasse kantareller =).
Alice var ju med även hon och hon såg ut som ett fästingbo när vi kom hem.. fy tusan för fästingar.. Har inte en anning om hur mycket vi plockade bort på henne.. Säkert har hon masser kvar, får ta dom vart efter jag hittar dom. Väl hemma fick Eddan rensa kantarellerna medans jag planerade mat-inköpet. När Eddan fixat och rensat i två timmar var det dags och åka och stor handla. Eftersom Nora varit så himla duktig på svamp plocket hade vi lovat henne att hon skulle få ta sina vinst pengar från trisslotterna hon skrapat fram och köpa någon leksak. Det blev lite pyssel och ett memoryspel som vi nu på kvällen spelat med henne samtidigt som vi åt lite varma mackor. Super mysig dag trots att den blev allt annat än lugn! Men den gick garanterat i familjens tecken!
  

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards