Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mikaela - 1 augusti 2011 14:52

För ett år sen hade vi sovit vår första natt i Kråkslottet. Att ett år kunde gå så fort det visste jag inte. Att det också kunde bjuda på så många upp och nergångar visste jag inte heller.
Men vi blickar tillbaka!

1 aug 2010. Vår första dag i huset, hur fungerar allt!? Haha.. Kom ganska så snart på att spisen, ja den fungerade inte alls =).
Dom första dagarna var ganska så tunga för Eddan var tvungen att börja jobba direkt, jag och Nora i ett stort hus utan staket mitt ute på landet!
Jag bröt ihop och undrade vad jag verkligen gjort ett bra val. Hade svårt att blicka framåt, framför allt tror jag inte att jag skulle sitta här ett år senare och skriva detta inlägg.
Min vikt när vi flyttade hit var 85 kg.

7 aug 2010. Jens, min älskade "bror" och x-granne kom på besök tillsammans med hans dotter. Om jag då hade vetat att detta var sista gången jag skulle få se honom i livet så hade jjag nog bett dom stanna ett par dagar till- Jag minns att det var jätte trevligt att ha dom här på besök, vi grillade och Jens hjälpte till inne å fixade tv och grinden vi har där uppe för trappen. Vi köpte även vår åkgräsklippare denna dag.

13-14 aug 2010. Staketet kom upp och jag kunde äntligen börja slappna av lite. hundarna fick ur sig sin energi.

23 aug 2010. Eddan gick äntligen på semester, och jag började på körskolan, intensivkurs 2 veckor.

16 sep 2010. Nora fyllde 2 år!!

28 sep 2010. Noras första inskolningsdag på dagis!

Oktober 2010. Tror jag minns den månaden som att den bara rullade på.
Noras inskolning gick jätte bra och hon började precis osm hon skulle. Jag pluggade en massa teori men körkortet kändes långt borta.
Mamma och Micke gifte sig här hemma den 10 okt. Det var mycket trevligt!

8 nov 2010. Den "första" snön kom, eller jag trodde det skulle bli den första som sen försvinner. Men icke. Den låg kvar och det skulle visa sig att den skulle ligga kvar väääääldigt länge.

11 nov 2010. Äntligen fick jag mitt körkort! Jag grät som en gris då jag aldrig trodde jag skulle få det. Framför allt inte på första försöket. Det var lycka!

Resten av nov 2010. Det blev kallt fort och snön höll sig stadigt kvar. El räkningen hade börjat skjuta i höjden och ingen ved hade vi än..

December 2010.

Någon julstress behövdes inte detta år eftersom vi redan fixat alla julklappar när vi var på Ullared. Det var skönt. Julen var bra, Nora var super nöjd och jag kännde att jag faktiskt kunde avsluta detta år med ett litet leende på läpparna trotts att det varit ett omtumlande år, i hop om att det nya året, år 2011 skulle bjuda på bara en massa underbara saker...

Men så var det inte riktigt.. inte till en början i alla fall..
Januari 2011 kom och det var massor med snö och super kallt. Som om inte det var nog dog Jens väldigt oväntat. Änu ett bakslag. Men jag tog igenom mig det, lika så vintern. Även om jag var beredd att ge upp såå många gånger.


Månaderna feb-mars-april 2011 kom och gick. Men det var äntligen vår och jag började leva på nytt. Nu är vi redan inne i 1 aug 2011 och vi har bott här i 1 år. Ett omtumlande men till slut lyckligt år.
Tack min fina familj, vänner och nya grannar för att ni funnits där! Hoppas jag får stötta er någon dag på samma sett som ni alla stötat mig!







Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards