Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Mikaela - 4 oktober 2013 12:08

Nu ska jag vara sådär lite hemlig i mitt prat... Jag har inte mycket till släkt, och det mesta av det är bara skit. Inget å ha liksom! Men jag har några i min släkt som är helt fantastiska. Och dom jag har, dom är jag väldigt rädd om. För mig är den släkten väldigt viktig.
Vet att jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag älskar er!

Det finns två i den släkten som har hjälpt oss väldigt mycket just nu när vi har haft det jobbigt av olika anledningar..
Och jag vet inte hur jag ska tacka er nog. Jag hoppas en dag att jag kan få göra nått åt er som visar min tacksamhet!

Nej nu måste jag sluta vara så sentimental, nu ska jag packa i ordning det jag, Nora, Elton och Muffin behöver för en natt i Väsby hos mammsen! För imorgon ska jag, Nora och Elton på valpträff hemma hos Big Brazzel, undertiden får Muffin vara hos mamma och busa med dom andra hundarna.
Eddan och Loka får sköta om huset och resten av flocken här hemma!

Av Mikaela - 3 oktober 2013 18:06

Igår kväll kom Brolle hem till oss. Han ska bo här tills på söndag då matte och husse är på en trip.
Flora var lite irriterad på honom igår när han kom men idag är han som en i flocken. Fantastiskt och se hur bra vår flock accepterar en nya medlem så lätt.
Även Brolle verkar ha tagit det bra. Äter, busar å sover där i mellan.

Idag tog jag och barnen en cykeltur ner till affären. Det var faktiskt ganska så skönt när solen var framme. Men nu blir det att mysa i soffan med familjen troll <3

Av Mikaela - 2 oktober 2013 13:04

Nu gäller det att verkligen ta vara på dom få timmarna när solen värmer. Man märker på hundarna att även dom njuter av solen. Inne ligger dom bara i en stor hög å sover och ute ligger dom utfläkta i solen som om det vore midsommarvärme...

Av Mikaela - 1 oktober 2013 14:25

Jag trodde att oktober månad skulle vara lite lugnare än september med alla dess födelsedagar och hundutställningar. Men just nu ser oktober lika full ut. Jag gillar det, absolut. Men jag hade gladeligen även lagt till ett arbete.. Men har inte hört någonting på den fronten..

Var på förmiddagen idag hemma hos Tarja för jag skulle hjälpa henne och klippa hennes katt som blivit lite tovig. Men icke sa nicke sa kissen! Haha!
Ja, han ville inte som vi, så vi gav upp tills vi har plan B :)
Men en trevlig fikastund blev det iaf :)

Jag och Loka hade lite egentid här igår kväll när Eddan och Nora var på ljuskväll nere vid lången. Det var riktigt mysigt och hon är en sån buse med så mycket hyss att det finns inte. Lilla Loppan <3

Nu sover hon så jag ska passa på och vila lite... För sen är det full rulle tills Eddan kommer hem :)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards