Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Mikaela - 31 mars 2011 14:07

Just som jag skulle fixa med sockerkakan så tyckte jag hörde läten ifrån katter som slogs. Scott som aldrig varit i slagsmål höll just i full gång på banka skiten ur en katt ute på vår tomt. Men mammagris som han är behövde jag bara vissla på honom så avbröt han bråket och sprang till mig.
Väl inne fick han äta lite så jag fick kolla igenom honom. Väldigt tilltuffsad och lite små sår.. Dock måste den andra stackarn varit lite mer sårig för Scott hade ganska så mycket blod på sina baktassar så jag antar att han hållit i den stackarn och sparkat honom..
Sen när jag tittade ut så ser jag fullt med katt tofsar över tomten, så dom har nog rullat runt ganska så ordentligt. Scott fäller ju också en hel del just nu så det är nog en hel del av han som ligger där ute.

Hoppas det i alla fall gick bra med den andra katten, den haltade ingenting i alla fall när den sprang iväg. Dock känner jag inte igen den..
Kan ju inte vara kul som katt att slåss med någon som är som en jätte..haha.. jaja, nu ligger han här som en slagen hjälte, men lite stolt är han nog allt..
 

Av Mikaela - 31 mars 2011 09:09

Alltså..jag behöver lite tips.
Nora sitter ju givetvis bakåtvänt i bilen. I en sån stol hon ska sitta i, men det finns två problem. 1 hon är nu snart för lång för den, huvudet sticker ut ovanför strax och benen måste hon sitta ihoppvikta med för att få plats..  Vad gör man åt det liksom? Det går inte att flytta stolen framför mer... så hon sitter ju väldigt obekvämt, så att hon inte tycker om att åka bil är väl inte så kontsigt. Och då kommer vi automatiskt in på problem nr 2. Eftersom hon alltid hatat att åka bil och det har alltid varit bråk och stök så har hon nu kommit på en lösning (som enligt henne fungerar utmärkt).
Hon klättrar ut! Späd som hon är så klämmer hon sig ut bilbältet och klättrar ut! Vad gör jag nu då? Spännband? Silvertejp?

Haha.. hon är ju inte dum, och gissa hur glad(ironi) jag blev igår när hon helt plötsligt ropar Hej Mamma i örat på mig när jag kör(!!!!). Jag hörde både på hennes röstläge och att hon lät väldigt nära att hon inte längre satt i sin bilbarnstol... gaaahhh! Satans bus unge!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards