Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Lev i nuet..

Av Mikaela - 28 augusti 2011 20:54

Tittar på dokumentären på 2:an vid namn Barn med cancer och gråter massor. För mig blir jag än en gång påmind om hur glad jag är att jag är en mamma som hellre ser till att leva mitt liv med mitt barn framför mitt jobb.
Jag lever för mitt barn och vill inte missa en sekund i hennes liv. Jag vill minnas allt.
Sen är jag inte mer korkad än så att jag inte förstår att man inte kan leva utan pengar. Men jag skulle aldrig välja ett heltidsjobb så länge jag har småbarn. Jag har dessutom inte någon förståelse till varför man ska jobba heltid när man har små barn som behöver en, jag kan inte förstå det.
Det kommer granterat väcka många ilskna tankar hos er mammor som väljer att slita arslet av er för era barn ska ha det bra när ni går bort och få ett fett arv. Men vad ska dom med det till om dom själva råkar ut för någon sjukdom eller skada som skulle leda till döden.
Men jag respekterar att det är erat val. Lika väl som det är mitt val att inte arbeta heltid när jag har en liten i min närhet.


Jag lever i nuet, tillsammans med mitt barn.

 
 
Ingen bild

cillen

30 augusti 2011 13:46

hmm...handlar nog till stor del vilken livsstil man väljer/vill ha. många föräldrar arbetar heltid för att kunna ha råd med t.ex utomlandsresor,barnens fritidssysselsättningar,renovering av bostaden etc etc. beror helt enkelt på vad man prioriterar i livet. sen arbetar ju många heltid för att överhuvudtaget kunna ha mat på bordet. men att prioritera barnen är det viktigaste av allt..även om utomlandsresor och hockeyutrustningar också lockar, ibland :) tror fler mammor/pappor borde behöva vara hemma mer med sina barn, även om det inte alltid är möjligt idag. men vill man så går det, på NÅGOT sätt!

Mikaela

31 augusti 2011 10:39

Det är så jag också tänker. I alla fall när barnen är mindre, sen när dom själva går i skolan så är det ju onödigt att kanske gå hemma och dra benen bakom sig, då kan man ju passa på och jobba. Kanske drömtänkande, men jag är väldigt nöjd över mitt val! Mitt barn!

 
Ingen bild

Siri

10 september 2011 14:40

jättefint skrivet, tack!

Mikaela

10 september 2011 22:31

Ooo tack siri! Välkommen åter!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards