Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Mikaela - 20 augusti 2011 15:15

En väldigt regnig, men ack så mysig lördag!
Vi började ju mysa redan igår med kräftor, räkor och västerbottenpaj.
Jag gjorde i ordning två pajer o runda foliéformar, frös nämligen in den ena. Perfekt att bara plocka fram vid oväntat besök. Kvällen blev inte allt för sen då Eddan inte mådde så bra pga av förkylningen. Men super gott var det!
     
Ni kanske ser att jag har handskar på mig när jag skalar, det är för att jag värmt räkor i en hel pressad vitlök och vill inte lukta det i flera veckor.. väldigt praktiskt, men kanske inte så sexigt...hehe..

Om man har ätit en massa gott så..
  

..måste man ju gosa också =)

Imorse åt vi frukost tillsammans som vi alltid gör på helgerna, en mysfrulle i stora drag kan jag lova. Med en massa tända ljus och regnet som föll utanför. Sen for vi till borlänge en snabbis för ett leta efter några fler fleecfiltar i samma lila som vi redan har, men dom hade bara gröna kvar där. Hem igen och jag har nu gjort två äppelpajer.
 
En smuläppelpaj och en vanlig äppel och kanelpaj =)
Smuläppelpajen ska vi äta efter middagen, den andra ska jag frysa in. Också bra och ha vid oväntat besök =)

Eddan ligger och vilar lite nu men vi ska snart äta middag och sen ska han få hjälpa mig och rensa under trappen.
Avslutar med en bild på mitt liv!
 

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards