Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Mikaela - 20 juli 2011 19:28

Redan igår kväll kände jag att min mage inte var tipp topp. Men trodde det brode på all skräpmat som jag ätit genom jobbet senaste tiden. Dock igår så åt vi sushi, kanske det som åt andra sidan gjort mig sjuk...
Vaknade i morse av att jag kände att nu är det bråttom till toaletten... vääldigt bråttom.. Då kan jag informera er om att det suger att bara ha ett badrum och det ligger på nedervåningen.
Sprang ialla fall och hann... gick sen upp igen men fick lika fort springa ner.
Efter ett par vändor la jag mig istället här nere på soffan. Kändes mycket tryggare.. Innan allt drog igång ställde jag mig på vågen och vägde då 69 kg. Varför jag informerar er om det får ni snart reda på..

Jag vågade inte stopa i mig ett skit utan mellan vändorna på toa låg jag bara på soffan. Bad Eddan om att åka och köpa skorpor och blåbärssoppa.
I fall att jag höll på bli magsjuk.
Sen höll jag på såhär hela förmiddagen och efter bra många vändor så tänkte jag att jag måste väga mig, måste vara super tom. Hade då gått ner till 67 kg. Inte så konstigt.

Efter Eddan å Nora ätit lunch fick jag honom att åka och köpa resorb, vätskeersättning. Hade då gått ner yttligare 1 kg på knappt en timme.
Sagt och gjort. Men så fort jag stoppar i mig en sked av den kommer det ut kanske, inte vet jag men väääldigt mycket... Så till slut ringde jag 1177  sjukvårdsupplysningen. Vad ska jag göra?! Fortsätt med resorb det kommer fungera.. Jaja.. stick och brinn, nu började jag få magsmärtor, hade ju inte lyckats stoppa i mig min medicin så om det berodde på det eller helt enkelt på upproret vet jag inte än.
Eddan ringde i alla fall en andra gång nu vid 17.30 till 1177 och dom informerade mig om att jag fått i mig alldes för lite vätskeersättning, borde vid det här lagret fått i mig flera liter... Men dom tyckte jag borde åka in.. då kom vi till problemet. Hur ska jag våga sätta mig i en bil med denna d*****!? BIG NO!! Så jag har flytat in på toaletten med datorn, solstolen, en massa handsprit och vätskeersättning. Jag häller inte i mig det, men mer än innan.. Kanske är det på väg att ge sig.. hoppas på det.
Frågan är ju nu, magsjuk eller dålig sushi igår?! Medde som jag jobbar för är inte sjuk vad jag vet. Ska dock ringa henne om en stund. För det blir inget jobb för mig i morgon...
Just nu står vågen på 65,8 kg....

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards