Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Mikaela - 1 maj 2011 21:09

Känner mig som en trotsig två åring, men jag vill inte bli sjuk..
Men jag mår sjukt illa och kräktes av middagen.. inse Mickis, du är på väg att bli sjuk...

Nu ska jag tycka synd om mig själv i soffan..

Av Mikaela - 1 maj 2011 15:53

Nora har varit helt hyper idag, helt galen. Men så mycket hon roat mig och alla i hennes väg. Vi åkte ju iväg till blomsterhandeln i avesta för där skulle det vara både kaninhoppning och ponnyridning (dock på islandshästar, även kallade raggsockor.).
Hon gosade massor med alla söta kaniner som var på plats och kollade in kaninhoppningen. Hon har kommit fram till att så ska Tarzan också hoppa =). Sen gick vi en sväng inne bland blommorna för att värma oss lite, det var ganska så kallt och blåste och det var en stund kvar innan ponnyridningen skulle dra igång. Nora spexade och hade sig.
Sen var det dags för henne att sitta upp. Detta gjorde hon med ett jätte leende på läpparna!
Se själva =).
       

Sen har vi lite bilder ifrån karusellåkandet igår.
      *

Nu ska jag göra Kycklingsoppa alá Mikaela! Megamycket dessutom så det räcker till Eddan imorgon på jobbet, och lunch till mig och Nora.

Av Mikaela - 1 maj 2011 09:21

Underbart att vi redan är i maj! Våren har verkligen sprungit fram!
Dock har vi ett par kalla nätter just nu, inatt stängde jag fönstret inne hos vaktlarna och tur var väl det för trots stängt fönster så hade dom "bara" 16 grader där inne i natt. Vilket dom klarar utan problem, bara jag som vill att dom ska ha det varmt och skönt. Det finns två element där inne men dom har vi inte igång nu, givetvis. Och i vinter kommer dom även få ha en värmelampa så dom kan mysa lite extra.

Idag ska vi åka på ponnyridning och kaninhoppning. Sen blir det nog för Eddan att bygga kaninhinder till Tarzan =)
Nej nu ska jag dricka upp min latte innan vi ska åka iväg.

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards