Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under april 2011

Av Mikaela - 13 april 2011 21:22

Prillan och Gull-Fia är två av Pettson´s hönor, men vad heter resten? Någon som vet? Stin@ som var en av vinnarna har redan döpt sin höna till Gull-Fia. Nu får även du Cilla komma på ett namn och du grannen Tommy. Men ni kan vänta tills ni sett bilder på dom och valt ut er höna om ni vill.

Idag har jag och min mage absolut inte varit vänner.. började dagen med en fett dumping och sen dess har den inte varit sig lik. Otroliga smärtor som faktiskt gör mig lite rädd. Trotts dom smärtorna tog vi oss ut i skogen efter middagen och plockade björkris som vi ska ha som påskris. Sen gick vi in och målade ägg som ska hängas upp i riset. Jag och Eddan satt flitigt och målade äggen medans Nora satt och doppade fingret i ägginnerhållet som vi blåst ut i en skål... Blääää... tyckte vi men inte hon.. så typiskt henne...

Jag har nyss stått i en varmdusch en lååång stund för att försöka bli av med smärtorna i magen men icke.. så nu ska jag slappa på soffan och hoppas dom försvinner... Annars får jag nog börja fundera på vad det är.. Hörs imorgon!

Av Mikaela - 13 april 2011 09:08

..eller nej det är ju onsdag! I like!
Eftersom jag och Nora drog till mora i måndags förlängdes min helg så för mig känns det som måndag idag..haha.. fett nice. Vem gillar måndagar liksom?

Vet inte när jag senast fick väcka Nora på morgonen, men det fick jag göra i morse vid 7.30 tiden. Och då ville hon jag skulle krypa ner hos henne, så där låg vi och gosade säkert 10 minuter till. Morgonmyys!

Sen hem och slita fram snabeldraken, för här behövdes det dammsugas kan jag lova..
Men nu soffan..

Av Mikaela - 12 april 2011 20:10

Mitt måste på kvällen är en skål kellogs med mjölk. Fett beroende!
Hade just satt mig med en skål när Nora nu kom nerspringades ifrån övervåningen... Jag trodde Eddan höll på lägga henne?! Hon frågade om skålen med flingor var till henne och självklart säger man ja.
Åå vad snäll du är säger Nora, taaaack mamma! Jaha.. Vad säger man?!
Så nu sitter hon här brevid mig och äter mina flingor.. vart Eddan tog vägen har jag ingenaning om..

I alla fall så åkte vi ifrån mamma och mora vid 12.30 tiden. Hemma så röjde Nora på som vanligt, hon är alltid lite extra trotsig precis när vi kommit hem, lika så idag.. Sen när väl Eddan kom hem åt vi sen körde vi ner till lekparken en stund. Sen har vi inte gjort så mycket mer.

Men nu måste jag borsta Noras tänder än en gång sen SKA hon sova..
Phu...

Av Mikaela - 11 april 2011 15:21

Jag och Nora planerade redan igår att vi idag på morgonen skulle ta bilen och åka till mora för att överraska mormor! Jag kunde ju inte skriva nått här på bloggen om det eftersom mamma läser den.

Jag och Nora åkte hemifrån kl 9 imorse och var här strax innan kl 11. Då smög vi upp för trappen så ställde jag Nora framför dörren så gömde jag mig bakom så plingade vi på. Sen när mormor öppnade ropade vi överraskning! Och gissa om mamma/mormor blev glad!!

Jag älskar att göra sånna överraskningar! Så nu har vi varit borta i färnär hos Sabina och fikat i solen. Så himla fint väder! Passade på att dammsuga ur bilen. Nu är vi tillbaka hos mamma, jag ska bjuda på potatis, köttbullar, gräddsås och lingonsylt! Mums!

Hörs senare!

Av Mikaela - 10 april 2011 21:01

     Fotograf My Wester!
  
                                  
                                     
 

Av Mikaela - 10 april 2011 18:37

Dagen har varit helt underbar, och jag undrar vem som är tröttast, jag eller Alice! My och Fia kom med sina underbara dallisflickor strax efter 11 snåret. Då hade Alice redan varit ute med Danne på en skogsprommis och busat i skogen med andra hundar. Men hon var inte trött för det utan busade på nbra på baksidan där alla hundarna fick busa av sig innan vi gick in.
Väl inne blev det en hel del pussar och prickar! Ååå så vi saknar att ha en dalmatiner, trodde väl aldrig jag skulle säga det men det gör vi verkligen.

Nora som hade varit nere på gymnastiken med sin pappa medans jag städa slocknade snart på soffan. Vi andra käkade lunch, västerbottenpaj med grönsallad. Mums! Sen tog vi hundarna och gick upp i skogen, oj så skoj dom hade och vi med. hundarna hoppade och flängde som galningar. Alice som skulle spela "hemma-på-plan" hoppade kors och tvärs på alla stenar.
My tog en massa fina bilder som jag ser mycket fram emot att få!

Sen gick vi in och fikade, Nora hde vaknat så hon gosade massor med pricktjejerona. Sa att hon ville ha en sån, sötis!
Lookies bebisar sa hon hela tiden!
Innan dom åkte hem fick hundarna springa av sig en stund till på tomten. Klockan var middags dags och jag var heelt slut och är det fortfarande, men oj vilken otroligt trevlig dag, tack tjejer och tack Eddan å Nora såklart!

Hoppas ni kom hem som ni skulle My och Fia!

Ni missar väl inte inlägget nedanför där vinnarna avslöjas!!

Av Mikaela - 10 april 2011 16:39

Utan vi har 3 vinnare!!
Den första vinnaren är Stin@ som igår kl 23.17 lämnade sitt svar.
Sen klockan 23.38 inkom Cillas svar!
Sen fick jag ett sms idag av grannen Tommy (genom dottern ifs.) och även där var det rätt svar.


Rätt svar är alltså VAKTLAR!
För er som inte vet vad det är för nått ser ni här nedan en bild.
      
Vaktel Coturnix coturnix, en helt miniatyr hönsfågel. Vaktelägg anses produkt lyxigt värre att förtära. Även själva fågeln är med god marginal ätlig.


Vi ska inte ha dom för att äta dom (inte än iaf =) ). Utan som hobby men äggen kommer vi givetvis att äta.
Så svaren till ledtrådarna är ju då med andra ord:
Tillhör påsken: ja äggen syftade vi ju då på.
12 st: Ja vi har köpt 2 tuppar och 10 hönor.
Sitter inte på pinne: Där har ni skillnaden på vanlig höna och vaktlar.
Det tog endast två timmar att bygga: Ja det var ju bara en vägg som skulle upp. =)
Kräver inget tillstånd: Räknas som husdjur.
Securitas ström
: Vakt - el !


Någon dagens ledtråd hann jag aldrig lägga upp. Priset som jag skrev tidgare var ju att döpa projektet. Så den 21 april när vi ska hämta dom kommer jag lägga upp en bild på varje så kommer ni vinnare få välja en var och döpa den. Dock endast hönorna då Nora redan döpt tupparna till Jossi och Pettson, och en av hönorna kommer att heta Prillan.
Dessutom kommer ni som har möjlighet att komma förbi få lite ägg med er hem!
Så grattis till Stin@, Cilla och Tommy!

Av Mikaela - 9 april 2011 15:33

Idag har vi varit nere i folken med Nora, för dit kom Mamma Mu och Kråkan på besök. Det sjöng, dansa och flamsades en hel del. Nora som pratat om detta heeeela veckan var livrädd för både Mamma Mu och Kråkan...haha..

Men hon dansade och flamsade. Träffade jätte månag ifrån dagis. Det var så himla skönt att jag nu kännde igen så många som var där. En jätte skön känsla, en-jag-är-hemma-känsla! Vem trivs inte då liksom?!
Efter sången blev det festis och frukt, för dom som var snabba =). Nora fick nöja sig med en banan men var lika nöjd för det. Hon lekte lite extra med Towa efteråt så hon var nöjd.
Sen åkte vi hem och plockade bort det sista hundskiten ifrån tomten. Det som göms i snö kommer upp i t.. gräsmattan! Så skönt att ha det gjort. Nu ska vi stänga av tomten och öppna upp den i maj igen så den får en liten chans att torka upp.

Nu ska vi börja förbereda för morgondagens miniträff med dalmatinerflickorna Bella och Cindy. Fick se nya bilder på Cindy.. jag får gråten i halsen så fort jag ser henne. Så vi saknar våran Lookie... skulle göra allt i världen för att få henne tillbaka. Men hon trivs där hon bor nu och det gjorde hon inte hos oss så som vi bodde då.. men det går inte en dag utan att vi tänker på henne. Hon skulle älska att bo här där vi bor nu, men inte visste vi då hur vi idag skulle bo..
Ser i alla fall emot morgondagen!

Dagens ledtråd är lite av en rebus: Securitas ström

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards