Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under april 2011

Av Mikaela - 26 april 2011 14:46

..en riktigt tråktisdag idag.. blä.. Nora somnade just på soffan. Blir att gå ut en stund när hon vaknar.
sen blir det väl att förbereda middagen som idag blir kyckling, ris och sötsur sås. Enkelt, snabbt och gott.

Men fy vilken seg dag... måste börja planera framåt så jag kan ha nedräkning till nått..

Av Mikaela - 26 april 2011 10:03

En tisdag som känns som måndag. Men det gör inget för då blir veckan liite kortare. Och helgen kommer snabbare!

Imorse när jag körde Nora till dagis så var vägen utanför ica avstängd med polissnören. Så jag fick köra runt, hörde sen på radion att det varit inbrott på ica och att dom slitit ut ett fönster med hjälp av en bil, därav glassplitter och avstängda vägen. Vilda Långsta liksom! Men jag är ju van, jag kommer ju ifrån Vilda Väsby och där var sånt här vardagsmat =)

Alltså, jag har vääldigt mycket kläder i stl 38-48 som jag inte kan ha, om det är någon som är intresserad så hojta. Jag kan givetvis skicka om ni betalar frakt. Kan även tänka mig att byta mot nått annat kul =) Annars kostar jeansen kanske 20-50 kr st.
Det finns jeans och allt möjligt! Hojta så kan jag lägga upp bilder.

Vaktlarna jobbar på bra och dom är sååå söta! Har fortfarande inga bilder där inne från men ska fixa det, måste ändå ladda upp lite bilder ifrån helgen.

Här är några bilder som stora syster Sabina tog.

Evi, jag och Sabina!
        
Evi och Freddan, Jag och Eddan, Sabina och Patrik.

      
Vi ser ut som myror vid vårt jätte hus =), sen har ni min finaste lillebror Simon. Och sen Eddan, Nora och jag!

Det var allt för nu!

Av Mikaela - 25 april 2011 18:05

.. och alla har åkt hem igen. Men vi har redan nu planerat in en ny "familjedejt" så nu har vi nått nytt att se fram emot.
Man blir rätt trött i huvudet efter en sån här helg, men ooo så nöjd jag är.
Inte ett endaste tjafs har vi haft, vilket vi i vanliga fall brukar ha vi syskon i mellan =) Tror det berodde mycket på att vi varit ute hela dagarna.

Jag minns inte senast vi hade en påsk med sånt här fint väder, har väl kanske mycket med att göra att påsken kom väldigt sent i år, men minns ändå inte när vi hade så här varmt väder i april! Klagar har jag inte gjort en endaste gång, jag njuuuter!!

Vi tog lite bilder i helgen, men i olika mobiler och kamrer, bland annat i våran digitalkamera som strax efter det la av, så om jag lyckas ladda upp dom bilderna får jag se. Sen tog vi en gruppbild med Eddans mobil som jag ska ladda upp. Sen tog min syrra Sabina lite bilder med sin mobil som jag hoppas hon kan ladda upp och skicka till mig, så ni får helt enkelt vänta. 

En en mycket lyckad helg blir det nu en väääldigt soft kväll i soffan. Imorgon återgår vi till vardagen och Nora ska till dagis.

Av Mikaela - 25 april 2011 08:08

Så brukar jag aldrig i vanliga fall skiva i rubriken, för måndagar brukar inte vara underbara. Men än så länge har vi lillasyster och hennes sambo på besök, även om dom idag ska åka hem. Men Eddan är ledig även idag och vädret är fortfarande på topp.

För tre veckor sen var det fortfarande en hel del snö här, svårt att tro när man kan sitta ute och sola. Efter vi släppt av Evi och Freddan vid tåget ska vi ta en liten pick-nick inne vid lekparken i Hedemora.

Alltså Joi, ska ni komma fredagen den 6 maj? Så kan vi på lördagen den 7 maj åka på kosläppet? Fundera på det!
Nu ska vi försöka få liv i gästerna!!

Av Mikaela - 24 april 2011 11:37

Fick bastning av stora syster igår för gårdagens inlägg, glömde skriva att Sabina och Patrik med hundar även kom igår. =)
Sorry syster!

Natten har gått bra förutom att Patrik och Sabina irreterat sig på sina egna hundar så dom inte kunnat sova. Men vi andra sov =)
Nora sov hela natten i sin säng. Men det känns att det börjar bli varmare nu på nätterna, varmt inne. Alla element är avstängda, lite kylit på morgonen men så fort solen kommer fram så värms huset upp.

Idag åker Mamma och Micke hem till sig, Simon ska sättas på tåget hem till norrtälje. Sabina och Patrik ska hem till sig. Men Evi och Freddan bryter tränden och stannar en natt till =). Så dom ska sättas på tåget imorgon.

jag ska göra i ordning en chrispy chicken sallad till lunch/middag så käkar vi toast i kväll och kollar på storebror.
Men nu ska jag ut och njuta i solen!

Av Mikaela - 23 april 2011 18:44

Vilken underbar dag! Och än är den inte slut. För två månader sen satt jag i min ensamhet och grät, var berädd att ge upp. Nu lever jag igen, och fullt upp denna gång. Livet leker och jag njuter!

Vi har varit ute precis hela dagen, mamma och Eddan krattade hela tomten, Nora hoppade på sin stutsmatta. Jag, Evi, Freddan och Simon drog in till Hedemora och köpte det som behövdes. Sen pysslade alla hemma på tomten och bara mös i solen.  Jag började med maten, som var en hel del men värt det kan jag lova. Shit vad gott det var!
Alla njöt och åt så vi nästan rullade fram. Sen var det dags för kubbtuneringen som vanns av Evi och Freddan! Grattis till er!
Sen har vi tagit ett glas vitt och ätit jordgubbar.
Dagen har varit underbar och kunde inte har blivit bättre.
Tack mina fina familj för den här underbara dagen, utan er finns inte vi!
 

Av Mikaela - 23 april 2011 06:57

Smög upp vid halv 7, vet inte varför jag var vaken då men kunde i alla fall inte somna om. Solen lyser in i sovrummet, vilket verkligen är underbart.
Jag smög ner på nedervåningen och kröp upp i soffan, hann knappt trycka på datorn så är Nora h'r och gör mig sällskap.

Idag blir det fullt ös medvetslös, ordentligt. Evi och Freddan kom igår och Nora busade järnet. Idag kommer även Sabina och Patrik så då är alla här.
Vi ska ha kubbtunering där vinnande lag vinner ett trisspaket. Stackars Eddan får inte delta, inte för att han är kass utan tvärtom, han är för bra.
Alla vill ha han i sitt lag för då vet dom att då vinner man. Så han får vara pinnuppställare och dommare. =)
Jag ska varamed Simon, annars är det parvis.

Sen så ska vi ju grilla också, det blir mycket att grilla och jag har lovat göra en potatissallad. Så gott allt ska bli!!
Men nu ska jag och Nora gosa i soffan och titta på animalplanet.
God morgon allesammans!

Av Mikaela - 22 april 2011 15:39

Nu har vi varit tur och retur till Norrtälje och hämtat upp lillebror och våra vaktlar! Och vi hann bara komma hem så la en av hönorna det första ägget!
   


Nu återstår det bara att fixa namnen på våra vaktlar.
Här nedan har ni tupparna.
Den ljusa är Jussi och den mörka med vitt bröst är Pettsson!
      
Sen här nedan har vi Prillan(vit), Beda(mörk) och Gull-Fia(ljus) (Stin@´s).
     
Sen har vi Findus(vit), Agda(mörk), Berit(vit).
      
Sen har vi tjejerna Rosa(ljus/mörk) och Pippi(mörk med vitt bröst).
     
Nu är det endast Tommys höna kvar som ska  få namn, det är den vita här nedanför. Cilla döpte den mörka till Ester!
   


Såhär glad var Nora att vaktlarna äntligen kommit hem!
 
Nu ska jag njuta av solen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards