Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Mikaela - 22 augusti 2010 18:57

väldigt duktig idag! Jag har klippt båda hundarna. Blaze ska ju ställas om två veckor så han tog betydligt längre tid att klippa än Alice. Alice som för övrigt inte har någon som helst tillstymelse till päls.. stackarna är helt naken under magen. Det enda som hon skulle ha haft som skulle fortfarande vara fint på henne är hennes öron, men dom har ju Blaze tuggat på så hon ser nerklippt ut även där. Hon är inte nerklippt någonstans utan har bara fällt ut.. massor.

Blaze där emot har massor av ljuvlig päls. Tycker han ser väldigt fin ut även om han fortfarande har mycket av ett babyface. Men han är ju åt andra sidan bara 10 månader så lite babyface får han väl ha.

Efter jag klippt hundarna var det bara ta tag i dagens städning, damsugning och torka golv. Tvätta och fixa disk.. allt som hör till vardagen till. Efter det åkte vi till borlänge och äntligen hittade jag superfina regnkläder till Nora, även ett par stövlar och ett par gympadojjor, blinkande sånna =).

Nora fick även ett par hörselkåpor (stavas?!?) så nu kan hon åka med på Herr Gräsklippare. Nått hon tycker är super kul, det och åka moppe, men bara med Simon. Ooo undrar hur det ska gå när Simon inte längre ska sova här utan "flytta" hem, Nora som varje morgon väcker honom med pussar och kramar. Frågar efter honom direkt när hon vaknat.. vi får nog adoptera honom =).

Nu så ska jag köra igång en tvätt som Simon kan hänga sen.. hans syssla här hemma hos oss, nått han gör utan protester. Behöver inte äns tjata på han!

Av Mikaela - 22 augusti 2010 09:15

Igår var vi och hämtade hem vår efterlängtade nya familjemedlem Pingu!
Han är av rasen Merecedes-Benz och är född 99. Färg; blå.
Med en mycket väl fungerande AC!! shit vad han är söt och alldes perfekt! Liten, drar lite, stort lastutrymme. Man sitter högt. Perfekt liten bil. Tack till Sabina och Patrik som hjälpte oss att hämta hem Pingu.
Tack även Sofia som erbjöd sig =).

kräftorna var himelskt goda, lika så var smirnoffen =) Dock inget jag känner av idag. Däremot hoppar jag nog över vägningen denna vecka efter alla kräftor, räkor, ost, kex och dricka igår..haha.. kanske smygväger mig imorgon.

Sen måste jag ju skicka ett extra grattis till My och Cindy som igår ställde ut i Norrköping och fick en 1:a och kom 5:a med HP! Grattis My och Cindy! Så stolt över er. Sen håller vi extra tummar för både My och Fia idag som ställer ut.

Idag ska vi fortsätta leta regnkläder till Nora, hon börjar ju på dagis snart och kommer då behöva regnkläder och gummistövlar. Vi ska nog åka till Borlänge och kolla runt. 

Men nu är datan så seg så nu vill jag inte vara inne nått mer... 

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards