Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Mikaela - 25 augusti 2010 14:33

.. men jag hade gärna sett att det hade avslutats bra och startat dåligt. Men tyvärr var det tvärt om idag. Dom två första körpassen gick bra, bäst gick lektion nr 2 idag. Mitt dåliga självförtroende fick en ordentlig puff upp, men sänktes ordentligt på lektion nr 3.
Vi skulle ha statskörning och jag fick ett kärringstop och sen tog nervositeten över. Sen gick allt fel. Inga störra faror men självförtroendet sjönk fort och när det gör det går det bara utför.

Då ville min körskolelärare visa hur han kör vilet resulterade i att det blev endast 15 minuters körning för mig under hela lektionen, resten körde han.. lite trist.. Sen säger han att jag rattar som en kärring.. inte heller sådär jätte kul att höra. Absolut ska han väl säga till vad jag gör för fel men kanske säga det på ett annat sett?! Finns det någon lag på hur jag vrider på ratten? Långa eller korta handtag? Någon som vet? Sofia, vad säger du?

Ja i alla fall så avslutades dagen så.. så det var lite tråkigt.. har ingen som helst lust att köra imorgon, men måste ta körkort så det är väl bara ta tjuren i hornen och hugga i... Teorin gick bättre idag, fick min första gröna plupp, vilket betyder att jag klarat Fas A, 63 rätt av 70 =).
Nu går jag på Fas B. Ska försöka sätta mig ner ikväll och köra lite på datan så fort Nora somnat.
Men nu så ska jag bara gå ut och pussas med min älskade lilla Nora och min underbara sambo som jag älskar mer än nått annat!

Av Mikaela - 25 augusti 2010 07:26

Dag 3 idag alltså... längtar till typ dag 8 eller nått för då kanske jag kommit in i det mycket mer än nu. Just nu är det fortfarande små läskigt, vill komma över det och bara se det som kul. Men tror det kommer snart!

Igår var vi i Valbo och köpte en ny spis/ugn! Äntligen kommer vi ha en fungerande ugn så jag kan baka bullar inför Noras födelsedag! Så på fredag efter Risk 1:an blir det att baka bullar i massor!

Jag är så otroligt trött på kvällarna just nu, somnar innan kl 22 varje kväll i soffan.. såå skönt. Tror det beror på att jag är på körskolan på dagarna och spänner mig en del så när jag väl kommer hem och slappnar av slocknar jag.


Fortfarande inget riktigt internet.. tidigast 13 sep sa dom.. Hallå är det inte 2010 nu liksom?

Vi hörs efter körskolan!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards