Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Mikaela - 14 augusti 2010 22:28

Vilken otroligt underbar dag jag haft! Vi startade dagen med att gå ner till loppisen jag, mamma och Nora. Väl där gick allt bra enda tills Nora blev stucken av en geting och vi fick åka till Ica och köpa kylande salva. Sånt man borde ha hemma och det har vi nu =). När väl salvan var på och hon fått en glass var allt bra igen.
Hemma hade staketbygget tagit fart och det rullade på i bra fart.

Vid 14 tiden kom äntligen Joi, Steffe, Sigge, Elias och hundarna! nora blev överlycklig och sigge och Noras kramades och pussades. Jag fick kämpa för att hålla tårarna tillbaka. Efter att hundarna röjt gärnet på baksidan ville barnen bada. Eftersom vi inte hittade kopplingen till slangen fick vi gå med vattenkannor. Efter badet blev det lite korv med bröd för att sen fortsätta busa vidare. Barnen var sockerhöga efter ha käkat en massa lördagsgodis och röjde gärnet.. vilka galningar, men så kul dom hade. Efter allt röj så lämnade vi över barnen till grabbarna så åkte jag, mamma och Joi själva ner till loppisen. Den blev ju avbruten gången innan pga av getingsticket och vi ville kolla lite till. Det enda vi köpte var en varsin bok och mamma hittade en tax till samlingen. Där emot så ska jag ner i morgon köpa en släde som står där. En riktigt gammal en som jag ska ha på tomten och planetera blommor i.

Sen hem igen för att börja förbereda inför middagen. Gillat såklart. Övermätta och väldigt nöjda fortsatte buset med barn och hundarna. Och grabbarna fortsatte med staketet.
Klockan sprang iväg och helt plötsligt var klockan 21 och det var dags för Joi och co att bege sig hemåt. Nora somnade i sin säng innan äns Eddan hunnit komma med vällingen.

Haft en otroligt trevlig dag så tack alla som varit delaktiga i den! Hoppas ni haft det lika underbart som jag! Nu, nu blir det sängen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards