Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Mikaela - 18 augusti 2010 08:43

Idag ska vi allesammans, (mamma, Micke, Simon, Simon, Jag, Nora och Eddan) åka ner till sthlm. Mamma och co ska åka hem för att packa det sista innan deras flytt går av stapeln den 28/8. Dessutom ska ju Micke, Simon och Eddan åla Segway inne i stan idag.

Undertiden tänkte jag och Nora träffa Joi å Sigge och gå på öppna förskolan. Min tanke är även att jag ska hinna klippa mig och shoppa lite nya underkläder. Har inte gjort det än och det kan nog behövas när man gått ner mer än 30 kg.. eller inte nog, jag LOVAR att det behövs.
Sen behöver Nora ett par brallor också och lite strumpor som av någon anledning bara försvinner ?!?! Kanske tvättmaskinen äter upp dom..

På måndag startar jag min Körkorts intensivutbildning! Gissa om jag är nervös! Jag har nu i ett par dagar kört här i byn med Eddan, mest för att få känna på hur det är att sitta i en bil, bakom ratten. Det har varit jätte kul och jag kände redan skillnad på dag 1 och 2.
Jag kommer att gå på Görans trafikskola, där Eddan själv tog sitt körkort 1989 (!!!!!!) då var jag 3 år...haha. Lite komiskt att det blev just där.
Så nu får ni hålla tummarna för mig att jag inom en snar framtid har mitt körkort så jag själv kan åka på hundutställningarna!

Blaze är för övrigt anmäld till Högbo bruk och Västerås utställningen.
Sen kommer han ställas på två yttligare till i år är min tanke.

Sen måste jag ju avslöja att jag har värsta hemlisen på G!!
Det ni =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards