Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

Det är inte bara lyckorus just nu...

Av Mikaela - 2 augusti 2010 15:04

Började redan igår.. Nora slog en vurpa på den lilla trappen ute på framsidan, skrapade ena kinden och slog pannan. Gick ganska så bra i alla fall.. inga större skador.. men när hon blev ledsen så bröt även jag ihop.. det är mycket känslor som snurrar nu när vi gjort en sån otroligt stor flytt. Det är mycket lycka, men också ledsamt.. Känner ingen här än då jag kan liksom inte ventliera.. Dessutom blev Nora jätte ledsen när hon pratade med mormor på telefon och började gråta, vilket gjorde mig ledsen. Och tankarna började snurra... vad har jag gjort mot mitt barn, ryckt upp henne ifrån hennes trygga hem och satt henne i ett stort hus på landet, långt ifrån vänner och familj. Framför allt mormor som är Noras allt. Kommer tryggheten tillbaka? När känner hon sig som hemma igen? Blir det bättre när hon får börja på dagis? Många tankar..
Nora sov oroligt inatt och vaknade med en förkylning imorse, så det var anledningen till den dåliga sömnen i natt. Sen när jag skulle starta datan så startade den inte... vaaa faaaaan? Hur överlever man på landet utan data? In till borlänge till Kjell & co där vi fick super bra hjälp. Utan att äns betala, så nu är datan igång igen.  Så nu ska vi beställa tvparabol och grejjor.
Jag hade ju vägdag igår men eftersom det blev lite mycket känslor inblandat igårkväll så gjorde jag det i morse istället. Nu har jag tappat 30,1 kg!! Shit vad underbart!

Nu har vi i alla fall fått igång diskmaskin, tvättmaskin och köpt en micro. Så vi är på väg!

 
 
Ingen bild

Mamma/Mormor/Svärmor.

2 augusti 2010 18:55

hej!!
Va inte bara Nora som grät i går, utan även jag...saknar henne såååååååååååååå
Ska kolla upp hur helgen ser ut om vi kan komma upp och stanna.
//Älskar er alla 3./Puss

 
Anncha

Anncha

2 augusti 2010 19:23

Det kommer bli kanonbra ska du se bara ni får komma iordning. Nora känner kanske av dina känslor oxå och att man inte känner nån e kanske det jobbigaste. MEN du e ju himla social så du har snart massa Goa människor omkring dig. När Nora väl börjar dagis får ni oxå det kontaktnätet.
Kraaam till dig och ert stora steg; Flytten
Ska bli kul förja eran "nya" resa ang huset osv här.

http://annchasnyaliv.bloggplatsen.se

 
lotta

lotta

2 augusti 2010 22:45

Hej det kommer att bli bra att bo på landet tror jag. lycka till med allt:) ha det gott kram Lotta

http://www.lottaotommy.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

3 augusti 2010 07:56

Hoppas ni kommer i helgen mamma! Vet en liten här som skulle bli överlycklig!! Vi saknar er såååå!

Tack Anncha! Jag hoppas och tror också att allt blir bra till slut men det tar väl ett tag. Blir lättare sen när Eddan har semester också antar jag.

Tack Lotta!

http://motnyttliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards