Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Mikaela - 31 januari 2013 18:51

För några veckor sen hostade min mamma sönder sin röst i en förkylning och har sen dess knappt kunnat prata. Nått som givetvis har varit frustrerande inte bara för henne utan även för oss runtomkring. Hon sökte läkarvård och fick medicin, blev lite bättre men lika dålig igen när kuren var slut.

Hon sökte ny hjälp för ett par dagar sen och denna läkare berättade att det ev kan finnas nått i hennes hals som orsakar detta och att hon omedelbart måste sluta röka. Dessutom fick hon en remiss omgående till att gå ner med kamera för att se vad som finns där i halsen. Det finns en risk att det som finns där inte är godartat även om det vanligtvist är det.

Så nu har min mamma som rökt sen hon var 14 år bestämt sig att på måndag ska hon fimpa och det är för gott! Eftersom vi har fler i familjen som röker så har alla hoppat på för att visa sitt stöd till mamma.

Så storasyster Sabina, hennes sambo Patrik, lillebror Simon, Eddan och mamma ska alla tillsammans fimpa för gott på måndag!

Om alla dom är rökfria till midsommar lovar jag och min lillasyster Evi att vi ska dra ihop en hejdundrande midsommarfest och bjuda dom på!

Kom igen nu, jag vet att ni kommer att klara det!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards