Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Mikaela - 8 maj 2012 17:55

.. kyrkan. Fast det hade inte alls med nått kyrkligt att göra. Vi började dagen med barn cafét som var mellan 9-11.30 Då hade jag bara med mig Loppan, Nora var nämligen på dagis. Sen hann jag inte mer än att hämta henne så åkte vi hem och gjorde lunch och jag tog tag i alla måsten som jag skjutit framför mig ett par dagar. Passade även på att möblera om lite.
När klockan nästan var 15 så var det dags för ett till besök i kyrkan och denna gång var det föräldragrupp som vi var inbjudna ifrån genom bvc.
Varför detta hålls i kyrkan är för att kyrkan lånar ut sitt, vad heter det, typ fika rummet gratis för just sånna här saker.

Det var mycket trevligt på föräldragruppen och nu var även Nora med. Även hon tyckte att det var ganska så trevligt. Lekte med någon pojke där som var i samma ålder som henne. Gissa min förvåning när det kom in ett par med 3 bilbarnstolar, alltså trillingar !!!!!!! Inte ofta man träffar på det inte. Tre goa grabbar hade dom i alla fall, lika som bär i mina ögon. Men en annan jag även tycker dom var lik det var Sigge när han var i den åldern. Ska bli kul och följa dom och se dom utvecklas.
Ja, sen hem och göra kycklingsoppa som Nora bestämt vi skulle äta idag.
Här är receptet på den.
4 port
2 kycklingfiléer, ca 250 g
1 äpple
1 gul lök
Svenskt Smör® från Arla
1 msk curry
1 krm svartpeppar
2 burkar passerade tomater, á 400 g
1 dl vatten
2 ½ dl Kelda® matlagningsgrädde
2 grönsaksbuljongtärningar
1 krm socker
½ tsk salt
½ dl hackad persilja

Gör så här.
Strimla kycklingen. Kärna ur och strimla äpplet. Skala och hacka löken. Fräs allt i smör och curry i en gryta. Rör i peppar, tomater, vatten, grädde och buljongtärningar. Låt soppan koka några minuter. Smaksätt med socker och salt. Strö över persilja.

Super enkelt och super gott! Dessutom blir det alltid väldigt mycket så det räcker till dagen efter.

Loppan då, hon var på bvc i går för vägning och mätning. Väger nu 6800 g och är 63,5 cm lång, 4 månader gammal. Lika mycket som Nora när hon var mellan 5-6 månader.
Rullar från rygg till mage gör hon också vår lilla Loppa!
Ja det var nog allt från nu! Morgondagen har inga planer då dagis är stäng så vi hoppas på bra väder så vi kanske kan åka ner till lekparken en stund.

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards