Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Mikaela - 9 februari 2012 18:35

Tiden går väldans fort när man har roligt! Idag har vi varit nere på stan en sväng medans mamma var hos tandis. Hittade vi nått kul, jaaadå =) Jag hittade en snygg amningstop så nu slipper jag sitta och flascha hela mig när det är dags och mata Lillhickan. Lillhickan själv fick två pyamasar och en mössa, medans den som verkligen behöver en ordentlig vintermössa vägrade att köpa en. Provade alla möjliga sorter men den ena var för platt och den andra var för lång.. ja det var fel på alla.. eller hon hittade fel på alla..
Men vi hittade ett par vantar som hon ville ha i alla fall.. ja hon är inte dyr i kläder direkt för det första hon säger så fort vi går in i en klädaffär är JAG HATAR KLÄDER! Haha.. Ja istället fick hon en soppkvast av moster Sabina =).

Sen när mammsen var klar åkte vi hem och dumpade Nora och mamma så begav sig Sabina och jag ner på stan.( För hör och häpna (håll i hatten nu Joi) men jag ska köpa en ny vagn! Vet bara inte vad jag vill ha för någon... Så om det är någon som vill ha en Teutonia spirit S3 med alla tillbehör har vi en i kakigrön till salu för 3000. Viss prutmån!)
Ja vi kollade i alla fall in i barnaffären men jag blev inge klokare för det. Så vi gick in en sväng på Dollar och köpte lite badskum, tuchpennor och block till Nora som hon kan ha här hemma hos mormor.
Japp, sen in och handla middagen för att sen åka hem igen.

Nu har jag just varit och hämtat Simon vid tåget så han och Nora badar just nu tillsammans och jag vågar inte gå in där och kolla allt vatten som jag gissar befinner sig på golvet just nu där inne.. sorry mammsen!

Lovade ju lite bilder från igår.. ska se om det fungerar att ladda upp..
Nora ute i lekparken som ligger precis utanför mammas dörr.
      
Alice var också med och lekte.
     
Här har Lillhickan som nu hunnit fylla fem veckor och professorn Nora =)
   

Nu ska jag ta Lillhickan som vrålskriker efter sin mamma =) Dags och fylla på hennes lilla mage innan jag sen slänger mig i ett bad! ENSAM! =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards