Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Mikaela - 4 maj 2011 16:23

Oo lill-lördag, vad ska vi festa med idag? Tror jag drar till ordentligt och bjuder Eddan på makaroner och korv. Då slipper jag ju dessutom skiva korven för det gör ju Nora =).

Jag, Tarja och våra galna barn for in till stan för att köpa hö, jag till fåglarna och kaninen och dom till sin ny inköpta lilla kaninvän.
Fåglarna älskar när jag fyller deras hus med hö som dom kan pyssla i. Eddan har köpt grönsaker med sig hem till dom. Så det får dom senare.

Jag har även nu annoserat ut vakteläggen på två olika ställen. Har även beställt äggkartonger passande för dom små äggen. Så glöm nu inte att hojta om ni vill köpa ägg. Passar väldigt bra till sillen i midsommar!
4 kr/st eller 15 st i kartong för 60 kr.
Nu ska jag sätta Nora på korvskivning!

Av Mikaela - 4 maj 2011 09:36

Eller kanske inte gift, men bästa kompis i alla fall. Jag diggar den extra mycket när den fått en ny påse i magen och suger fett bra! Som idag!
Igår fick jag dammsuga tre gånger, det var då jag märkte att nu är det dags =)
När man dammsuger minst en gång om dagen måste det fungera bra, annars lackar jag ur =)
Igår kom Tarja och barnen hit efter lunchen,det gick ganska så bra.
Men Nora har lite svårt att dela med sig av sina saker, vilket inte är super konstigt. Hon har ju aldrig behövt göra det eftersom hon inte har syskon.
Är vi utanför vårat hem går det mycket bättre. Kanske blir det helt bra den dagen hon får syskon.

Aaa juste, vissa av er vet att jag inte äter fisk, av den enkla anledningen till att jag inte tycker om det. Plus att jag får panik över alla små ben. I alla fall så har jag ju lärt mig att älska spagetti och tonfisksås. Och igår gjorde jag lax och zuchinipanna med ajvar. Herre j*vlar vad gott det var!!!  Nora älskar ju lax så hon var super glad över att få fisk hemma. Så nu, lyssna nu mamma. Nu ska vi äta fisk 1 gång i veckan här hemma. Det du!


Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards