Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Mikaela - 28 september 2010 14:02

Inskolningen kunde inte ha startat bättre.
Vi kom dit kl 9 imorse och innan jag äns fått av mig alla kläder hade Nora redan sprungit in och börjat leka med sakerna och dom andra barnen.
Dagiset påminner mycket om öppna förskolan i Upplands väsby så jag tror nog inte Nora förstår skillnaden =). Nora hade hur kul som helst och lekte, sjöng med och åt frukt. Sen busades det ute i 1,5 timme och Nora röjde runt massor. Sen vid 11.30 var det dags och gå in och tvätta sig och äta lunch, dessvärre så var det inte så många barn där idag och dom som var där var alla deltidare och gick hem vid 11.30
Så vid lunchen var det endast Nora. Men hon åt på bra, mos och korv med en massa olika grönsaker.
Sen slockande hon på några få minuter i sin vagn ute. Inga protester alls.

Sov i en timme och sen när hon vaknade var det dags och gå hem. Egentligen skulle hon komma in en timme innan vi skulle gå hem men eftersom det inte var några barn kvar så begav vi oss hem istället, vilket inte Nora gillade. Hon började gråta och ville stanna.

Så bättre än såhär kunde det inte gå. Imorgon fortsätter vi inskolningen och jag tror det inte blir några som helst bekymmer på fredag när hon ska vara där själv. Hon älskar dagis!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards