Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Mikaela - 27 september 2010 21:11

Såå äntligen kom hon hem efter natten hos mormor och co.
Dom kom precis till lunchen så jag hade gjort i ordning kyckling, ris och sötsur sås. Efter det fikade vi innan mamma och Micke skulle rulla hem igen. Nora protesterade självklart och sa åt mormor på skarpen att stanna! Hehe.. så söt. Men mormor var tvungen att åka.

Strax efter att mamma åkt så plingade det till i mobilen och det var Mia som frågade om vi ville komma och leka. Sagt och gjort så knallade vi över så Nora fick busa med hennes barn Lina och Jonatan. Det busades och vi åt bullar med mjölk. =)
Sen hämtade Eddan upp oss på vägen hem ifrån jobbet så åkte vi hem och åt tacos. Eller ja Eddan och jag gjorde det i alla fall.. Vet inte om man kan kalla Nora´s tacos för tacos... Den innehöll endast riven mozarella ost, majs och gräddfil.. knasis-Nora... men hon blev mätt sa hon, så jag tänker inte bråka med henne. Hundarna matade hon däremot med sin riktiga tacos.. med sked!

Nu sover hon i alla fall och vi har packat i ordning allt inför imorgon.
Imorgon börjar Nora på dagis!! Inskolning i alla fall! Hon längtar massor.
Hon har hjälpt till att packa extra kläder, regnkläder och stövlar. I sin egen pippi ryggsäck som hon fick av mamma och co i födelsedagspresent.

Min stora, stora tjej!

Av Mikaela - 27 september 2010 10:00

..och bara väntar på att lillnosen ska komma hem.
Pratade med Nora imorse och hon var så glad så. Natten hade gått bra och även jag har sovit som en stock... trodde inte jag skulle kunna sova alls. Men det gick bra =)

Men snart är huset fullt av ljud igen och jag kan knappt bärga mig. Skulle inte vilja leva utan barn.

Nu ska jag passa på och duscha, ensam för en gångs skull =)
Sen ska jag bara fortsätta och vänta och vänta..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards