Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Mikaela - 23 september 2010 16:45

Idag är det faktiskt höstdagjämning, vad gör man då? Firar man in hösten liksom? Vad är det att fira? bara beklaga att mörkret och kylan kommer... längtar redan till nästa vår. Vårdagsjämning låter mycket bättre i mina öron =)

Idag, äntligen kom vår nya soffa! Nu står den här i två jätte paket. Vi ska öppna den ikväll när vi varit och stor handlat. Ska bli spännande och se den här hemma hos oss. Sen ska jag ta kort och visa er!

Någon TO DO lista blev det inte av idag, jag har bara ett prio just nu och det är körkortet, efter det kan jag nog börja tänka på en lista. Men inte innan dess.

Har pratat med min (nu) f.d fru idag. Alltid lika kul att prata med dig Joi. Kan inte du och Sigge komma hit och stanna en natt mitt i veckan? Kan vi inte planera nått?

Ihelgen ska vi äta kräftor, västerbottenpaj och vitlöksupphettade räkor med grannarna!!! Aaaaaaa!!! Vad gott det ska bli. Dessutom har dom fiskat upp kräforna själv så jag vet att dom garanterat kommer vara godare än sånna man köper! Eddan ska göra pajen redan imorgon så den kommer också bli super god tills lördag. Jag ska fixa räkorna, men dom fixar jag strax innan vi ska äta. Och en grönsallad skulle Malin fixa.. mums.. dreglar nästan.. haha!
men nu ska jag jaga in hundarna innan vi ska åka och handla.
Nöjd nu Joi, 2 inlägg idag! =) =)

Av Mikaela - 23 september 2010 08:40

Men denna gången var det inte Noras fel utan mitt eget.. har så himla mycket i huvudet just nu att jag kan helt enkelt inte sova..
Det här med körkortet är så överhängades på mig att jag känner att jag håller på bli deprimerad...jag kommer inte kunna ta min dotter till dagis när vädret är skit om jag inte har ett körkort, jag kan inte skriva in mig på arbetsförmedlingen heller.. min stora dröm håller på gå i kras känns det som.

Sen är det så mycket som måste göras här hemma att jag känner att det bara skjuts på för att det är så mycket.. Det suger..
Jag ska idag i alla fall börja ta tag i det.. jag ska skriva ner en TO DO lista som man kan stryka efter som det blir gjort.. om det blir gjort..

Att ha en sambo som inte heller gärna tar tag i saker underlättar inte.. allt som ska göras här hemma måste jag tjata på honom för att få det gjort, alt göra det själv. Men vissa saker kan jag inte göra och då måste jag tjata på honom... surt..

Vilket skit inlägg det blev känner jag... Malin, vill ni komma in på en fika idag?

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards