Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Mikaela - 11 augusti 2010 21:31

Jaa ni.. det händer inte mycket här på dagarna just nu.. Men snart, snart! Då händer det saker. På fredag kväll kommer mamma och Micke upp. Dom ska nämligen hjälpa till och få upp staketet vi köpt som kommer levererat på fredag. Så staketbygget startar på lördag.
På lördag kommer även Joi, Steffe, Sigge och Elias upp över dagen. med sig har dom självklart hundarna också. Det ska bli jätte kul. Nora saknar Sigge och säger så fort vi pratar om han att hon ska pussa honom.

Hon säger även att hon inte ska slå honom för det får man inte göra, bara pussa och krama. Hon är så himla gullig när hon ska förklara saker.
Hon börjar lära sig att bilvägen här utanför får man inte gå på för där åker bilarna säger hon. Hon säger även varje gång hon ska gå ner för trappen att man måste vara försiktig. Sötnöt!

På måndag (Eddans 3 veckors semester startar) åker mamma och Micke hem under dagen då Micke skulle träffa läkaren. Dom kommer tillbaka på kvällen och staketbygget fortsätter. På tisdag kväll ska jag och mamma ner till westen anläggningen och följa med dom ut på ridtur. Vilket ska bli super kul!
Onsdag, alltså om en vecka åker vi alla ner till sthlm, förhoppningsvis är staketet uppe då. Då ska nämligen Eddan, Simon och Micke åka segway inne i sthlm. Jag, Eddan och Nora åker tillbaka hem redan samma dag.

Sen under torsdag eller fredag kommer Eddans mamma, syster med familj upp och hälsar på och kollar läget. Sen efter helgen, måndagen den 23 aug så börjar jag köra på trafikskolan, intensivkurs 2 veckor. från morgon till kväll... sjukt nevös!

Ja det är våran närmsta tid här framöver. Idag var vi nere i stallet nu på kvällen och klappade lite på hästarna. Nora bjöd på morrisar och var allmänt glad. Sen tog vi hundarna och gick ut allesammans i skogen. Medans hundarna busade käkade Nora blåbär =).

Jag lovar att bjuda på en massa bilder, innefrån och utefrån så fort vårat riktiga internet kört igång, just nu surfar jag på mobilt och det är såååå seeeegt... lika seg som jag känner mig nu.. så nu blir det soffan!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards