Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Mikaela - 14 april 2013 19:32

Söndag kväll då! Någon simning blev det inte idag. Glömde ju att det var simtävling inne på simskolan idag. Men efter en glass på donken så var Nora ändå på gott humör. Sen lekte hon hemma hos kompisen Nellie en stund så hon var nöjd iaf ;)

Ikväll upptäckte vi när vi matade våra fiskar med oxhjärta att zebracikliderna har lagt ägg! Nu kommer mest troligen dom andra fiskarna äta upp dom men nästa gång dom då lägger ägg kommer dom passa dom bättre. Så kanske vi får små zebraföl här i framtiden ;)

Av Mikaela - 14 april 2013 09:15

Idag har vi två att fira i vårt släkte. Min lillasyster fyller år men även Eddans syrra fyller år! Så passande att dom fyller år på samma dag ;) tyvärr kan vi inte åka och fira någon av dom eftersom den ena bor i vimmerby och den andra i USA. Men stort grattis till er båda i alla fall! Hoppas ni får en underbar dag!

Söndagar här hemma innebär simskola för Nora på eftermiddan och nu på förmiddan ska vi nog gå ut en stund. Nora och Eddan är redan ute. Jag och Loka softar lite i soffan, än står tempen bara på nollan, trots att dom lovat ryssvärme... Dom kanske inte menade dalarna ifs ;) sen tänkte jag skulle prova på att laga en korvsoppa. Hur det går kan jag ju berätta senare.

När det gäller Alice så är hon ganska så seg och mått lite illa till och från, men någon jättemage har hon inte. Men det hade hon inte senast heller så det blir inte så många valpar denna gång. Sist var dom ju fem så det var ju inte heller någon jätte kull.

I veckan som kommer så är det föräldramöte på dagis imorgon, måndag och sen ska jag trimma Baloo någon kväll. Tänkte även köra igenom våra tjejer så är det gjort. Till helgen som kommer ska vi åka och hälsa på Pysen, guu så vi längtar! Nora tjatar efter honom varje dag och hade inte hon gjort det så hade nog jag tjatat istället :) lille fine Pysen!

Nej nu ska jag masa mig in i duschen å ta tag i dagen! Hej hopp på er!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards