Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Mikaela - 23 januari 2012 18:44

Ja, vad gör man när man har ett måste överhängandes som till och med gör en nervös? Jo man skiter i att göra det så slipper man vara nervös! Det var precis det vi gjorde i dagis idag, vi sket i det helt och hållet.

Istället åkte vi efter lunch över till Tarja, Stefan och barnen. Det resulterade i en helt underbar dag!
Vi bjöds på fika och Nora och Towa lekte jätte fint med varandra både inne och ute. Trots att dom var ute själva och lekte i snön. Sen fick Nora prova på att åka skoter tillsammans med Towa och Stefan. Och hon älskade det!
  
När barnen kom in igen fick dom värma sig med varm oboy, efter en stund var det dags för oss att åka hem, tiden går fort när man har roligt och vi hade varit där i nästan 3 timmar!!
Tusen och åter tusen tack för en mycket givande och trevlig dag, hoppas vi snart kan göra om det.

När vi kom hem hade jag ju lovat Nora att vi skulle baka negerbollar. Ja, vi säger negerbollar. För säger jag till Nora att vi ska baka chokladbollar,säger hon blääää.. men Mmmm till negerbollar =).
Sagt och gjort, inte det lättaste när Lillhickan haft ont i magen hela dagen och hade fortfarande. Något bajs lyckades hon inte trycka fram först nu på kvällen.

När Eddan kom hem ifrån jobbet hade jag lyckats slå ihop middag trots magont hos Loka och en övertrött Nora. Han i sin tur överraskade med:
 
och dom här kakorna... galet nyfiken på dom kan jag ju lova eftersom jag är en ballerina älskare =)
  

Nu är Lillhickan hungrig/sugen igen och eftersom Eddan inte har nått att erbjuda henne är det väl bäst jag räddar honom ifrån hennes fågelgap!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards