Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under september 2012

Av Mikaela - 4 september 2012 17:14

Har faktiskt haft två ganska så trevliga dagar att starta denna vecka med. Igår måndag var Nora tillbaka på dagis och det uppskattade hon mycket. Efter så åkte vi ner till lekparken en pyttestund innan vi skulle till bvc och 8 månaders kontroll av Loppan. Herregud, ungen är redan 8 månader! Bara 4 månader till och hon är 1 år! Då har jag verkligen ingen bebis längre. Hon är ju ifs typ ingen bebis längre redan nu. Kryper och går runt möblerna som en galning. Hon väger 9 kg och är 71 cm. Nora var över 1 år när hon vägde 9 kg ;). Efter vi varit där så sken fortfarande solen så vi tog en promenad med hundarna. Behövde verkligen komma ut för inne ville jag bara sova hela tiden.

Idag blev vi hembjudna till Tarja efter dagis. Det var super trevligt. Hon åker också till Bodrum nästa vecka med sin älsta dotter å svärmor så vi har lite å prata om. Får se om vi ses där.
Nu är vi på väg till Borlänge, ska köpa Noras ena födelsedagspresent så den finns här hemma när vi kommer hem. Vi kommer givetvis å fira henne på plats men eftersom hon ska få en cykel så vill jag att den är på plats direkt när vi kommer hem. Lite bökigt å ta med ;-). Sen behöver lillLoppan lite fler par byxor, växer ju ur allt på en gång!

Igår natt födde Joi äntligen! En jätte tjej på 4100 gram, vart gömde hon henne någonstans i magen!!? Super söt är hon och jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig 9 dagar tills jag får träffa henne?! Grattis än en gång Familjen Wik!

Har inte fått några bilder ifrån utställningen än så jag får väl bjuda två andra bilder. LillNosen Nora å LillLoppan Loka!

Av Mikaela - 2 september 2012 20:19

Nu sitter jag tillsammans med Nora i soffan och tittar på djursjukhuset. Jag är helt slut, mer slut än vad jag själv visste jag kunde bli. Men väldigt nöjd, men berättar ifrån början.


Fredag.
Bedömmningen skulle inte börja först kl 12 men eftersom vi skulle sätta upp tält och förbereda så åkte jag redan kl 9 hemifrån. Ja någon tältplats vid ringen kunde vi glömma, alla som hade tält med sig hade redan dagen innan varit där och satt upp det. Vi fick, eller rättare sagt vi tog en tältplats en liten bit där ifrån, men det gjorde inte så mycket. Hade inte tänkt att stanna längre än vad jag måste eftersom det hällregnade. Baloo var först in och han hade en till hane i juniorklassen att möta och denna dag blev han slagen av honom. Ska tillägga att det var otroligt svårt att springa i ringen då den endast bestod av lera och blev väldigt halt. Flera ramlade när dom sprang med sina hundar och jag var livrädd att också göra det.
Alice hatar detta väder så jag var inte alls säker på att hon skulle röra sig i huvudtaget. Men hon rörde sig och hon gjorde det bra för hon vann öppenklassen av 5 st med CK (championatkvalite). Ingen plasering i bästa tik, tyvärr. Domare var en mycket stel gammal gubbe ifrån schweiz vid namn Hans Muller W. Han kände knappt på hundarna och tänderna fick vi själva visa för honom.
Efter bedömmningen flyttade vi tältet till den ringen som det var sagt att vi skulle ha dagen efter, men det verkade tveksamt eftersom vi redan på fredagen hade en stor vattenpöl ( läs sjö) i den ringen. Så vi lämnade tältet där och innan vi åkte hem åt vi och kollade på all försäljning. Köpte två fällar och dagen efter nya koppel till hundarna plus några hundben.


Lördag.
Bedömningen skulle börja kl 9, men när vi kom till vår ring där alla ställt upp sina tält fick vi reda på att det ändrats om, vi fick en ny ring och det kunde inte bli bätte. Upp med tältet på nytt och denna gång med en liten å som rann intill ringen. Jätte mysigt. Domare för dagen var Martin Croeser ifrån sydafrika. Baloo rörde sig mycket bättre denna dag och vann då klassen med CK. Slog den hanen som slog honom dagen innan. Alice hade en större klass än dagen innan men domaren gillade henne och gav henne kritiken: Very pretty bitch, georgious head, lovley neck and shoulders, good lengh of upperarm. Excellent topline, good hindquarters, very nice mover. Hon kom 2:a i öppenklassen med CK och domaren kom fram två gånger efter och berömde henne och frågade hur gammal hon är. Så varför hon inte vann den klassen den dagen hade ju varit lite intressant att veta ;).
Oplacerad i bästa tik. Tältet fick nu stå kvar vid den jätte fina platsen. Det regnade till och från men inte i närheten som dagen innan.
 


Söndag.
Kl 8 började bedömningen. Jag åkte hemifrån kl 6 och då med sovmärkena kvar i fejjan, hua så trött jag var. Regnet och kylan tar ut sin rätt plus att jag badat Alice tre dagar på raken, plus fönat henne.. Baloo slog även denna dag den andra hunden och vann juniorklassen med CK, oplacerad i bästa hane. Alice tyckte att det var lite för blött i gräset och flängde lite med frambenen men lyckades i alla fall ta en tredje plats i öppenklassen av 9 st. Inget CK denna dag. Domare var Bertil Lundgren, sverige.
Satan i gatan så slut jag var, men ändå så var det som att kroppen fick lite ny energi av att jag kunde sätta mig ner efteråt i lugn och ro innan vi sen tog tag i ihoppackningen av tält, bur, stolar osv. Jag har ju dom här dagarna haft sällskap av Baloos matte Marie och vi har haft det super trevligt, men när jag hjälpt Marie till bilen gick jag åter in i ringen för att träffa lite kompisar. Bland annat Sofie som föder upp pommar, ååå så fina dom är! Och så bra det gått för henne, grattis!


En mycker nertrampad utställningsring..
 

Väl hemma i Kråkslottet igen blev det å snabbstäda lite innan Tarja med familj kom på fika. Blev mycket prat, kaffe och bebisgos och det var sååå trevligt. Skönt att få bara bryta efter hela helgens utställningskalas. Fick tips av Tarja att laga en ny rätt till middag. Vet inte om den har nått namn, men det var i alla fall kokosmjölt, sweet chili, paprika, grillad kyckling och ris, och det var fantastiskt gott. Eller som Nora sa, delikat! Kommer att lagas många gånger om! Super lätt lagat och så satans gott.


Sumering av helgen, jätte nöjd, men ett cert hade ju suttit väldigt fint. Vädret har varit katastor och hela utställningsområdet var idag helt sönder trampat. Parkeringarna var som åkrar och bilar fastnade överallt. Men jag är nöjd och glad över att jag anmälde till dom här dagarna. Nu åter till vardagen imorgon och det känns faktiskt skönt. Nora börjar nya tider på dagis och kommer nu igen få äta där vilket är toppen. Sen börjar ju snart den riktiga nedräkningen till sol och värmen, imorgon är det 10 dagar kvar!


Ja det blev en lång sumering med väldigt lite bilder, hoppas på att få några bilder i veckan på mailen ifrån helgen. Nu ska jag njuta av söndags kvällen, Nora har redan somnat här bredvid mig, sötnosen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards