Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg under september 2012

Av Mikaela - 23 september 2012 08:00

Nu ska jag försöka göra en sammanfattning av vår fantastiska vecka i Bodrum - Turket.

Vi har ätit gott. Både lunch och middag ute på olika resturanger. Sluppit alla måsten så som städa, diska, tvätta. Shoppat, solat och badat. Träffat massor av goa svenskar och en massa turkar =). Simmat med delfiner och ridit kameler. Klappat en liten söt apa och massor av söta hundar. Äää skit i texten, visar lite bilder istället.


Nora och Simon inviger poolen!

 
Nere på strandpromenaden satt en liten apa i sele. Han var vädligt busig, påminde väldigt mycket om en liten hundvalp. Jag är ju väldigt emot vilda djur i fångelskap, men här handlade det inte om att man fick klappa/fota honom mot betalning. Utan vem som helst fick göra det. Men jag är fortfarande emot det..

   
Loka kärade ner sig i denna herre. Han var inkastare till resturangen Golden spoon där vi åt en av luncherna. Sen varje gång vi gick förbi där så ville Loka upp i hans famn. Och det var med kärlek i blicken kan jag lova. När vi idag visade henne kortet log hon.. haha.. Knas Loka =)

  
Loka fick ju hela tiden hållas i skuggan och poolen gick inte att skugga så vi köpte en egen liten pool åt henne som hon badade i minst två gånger om dagen =).

  
Vackra Nora på Camel beach.

  
Nora fick sitta med och titta när dom gjorde hennes chokladpannkaka. Den gjordes av en deg som dom sen la på en oval platta.

  
När vi ändå var på Camel beach så var vi ju självklat sugna på att rida kamel. Mamma mia så stora dom är! Det är ju skitläskigt när dom reser och lägger sig!

  
Nora blev modigare å modigare för varje dag som gick. Hon badade från morgon till kväll. Mestadels i poolen eftersom hon fick lite skavsår av saltet i havet.

 
Loka fönsrade lite =)

  
Å lite till =) Måste ju passa på eftersom hon vet att hemma får man icke fönstra för där är det mormor som tvättar fönstrena.


 
Det magiska ögonblicket innfann sig på måndagen då det var dags för delfinsimmningen! Vilken fantastisk upplevelse!

  
Nora, jag och delfin hanen West 25 år.
 
En riktig gentleman på alla sett å vis. Väldigt pussig var han också även om han smakade lite väl salt =).
  
Ja det här är bara en liten del av alla bilder ifrån vår fantastiska semester. Längtar redan tills vi får nästa tillfälle att resa.
Resan hem gick föresten så bra som den kunde gå. Båda barnen sov hela vägen hem oavsett om vi satt på bussen, terminalen, flyget eller i bilen! Hur underbart som helst. Vi lärde känna en jätte trevlig familj ifrån gävle nere i Turkiet som vi hoppas på få träffa någon gång här i vinter, här hemma i kalla sverige.
Nu är vardagen ikapp och hösten är tyvärr här. Men vi ser i alla fall fram emot Noras piratkalas som är i helgen.

Skep O`hoj!

Av Mikaela - 22 september 2012 19:02

Igår blev det inge blogg, min dag var kaos och jag laddades ut helt totalt. Grät som en dåre i bilen på väg hem efter havarit och hämtat hundarna. Nått jag trodde skulle gå enkelt till. Men icke.
Hämtade Alice vid 14 tiden som bestämt. Det gick väldigt smidigt. Hon blev ju inte sådär överförtjust över att se mig, men sån är ju liksom Alice. Hem skulle hon i alla fall för vi hade ju iaf saknat henne!
Sen åkte jag och hämtade lilla älskade Flora som hade haft en turbolent vistelse då hon varit både hos Marie och Baloo men även två dygn på djursjukhus, ensam! Jag visste att hon skulle vara svullen och grå på ögat, men jag fick verkligen kämpa för att hålla tårarna tillbaka när jag såg henne. Min älskade lilla, lilla Flora. Ögat ser inte alls bra ut. Tveksamt om hon i huvudtaget ser nått.. Hon får nu en mängd med olika droppar i ögat plus tabletter. Dom skulle ju då hämtas ut efter jag hämtat henne, men först skulle jag och Nora bara handla lite på maxi. Sagt och gjort, sen till apoteket. Men dom hade ingen av sakerna jag skulle ha utan jag fick åka vidare ner till stan för att hämta ut två av dom och sen vidare till lasarettet för att få tag på den sista. Jag åkte hemifrån kl 13 och kom hem kl 19. Då hade jag storgråtit hela vägen hem, tycker så synd om min lilla Lakris prinsessa. Samtidigt som jag är orolig för framtiden för hennes öga.
Väl hemma ville jag absolut inte laga någon middag, hade tappat matlusten helt. Somnade en sväng på soffan. Idag känner jag mig bättre och följer Floras ögondropps schema till pugnt och prickar. Det är ju tur att jag är mamma ledig för annars vette tusan. Dygnen hos veterinären gick på nästan 9000 kr och det är då man är glad att man har försäkring. Hon ska tillbaka på torsdag så får vi se vad dom säger då.

Hade ju tänkt sammanfatta vår semester, men gör det i nästa blogginlägg som kommer upp tidigt i morgon =) Nu blir det lite lördags mys i soffan!


Av Mikaela - 20 september 2012 12:24

Sitter på en resturang vid namn Mayflower och väntar på vår lunch.
Ikväll vid 19.50 turkiskt tid kommer bussen till hotellet och hämtar upp oss.
Vi har en lååång natt framför oss, men det gäller då att se tillbaka och drömma sig bort till veckan som varit.
Borta bra, kanske bäst men det ska bli skönt och krypa ner i sin egen mjuka säng.
Sen så har ju tyvärr lilla älskade Flora hamnat på djursjukhus och legat där dom senaste dygnena pga av att hon fått något i ögat som skadat hennes hornhinna, hur den historien slutar vet vi inte än. Men magkänslan säger att det inte står så bra till med henne.
Min lilla älskling!
Nu kom lunchen ;)

Av Mikaela - 18 september 2012 10:33

Skulle inte blogga någe mer på semestern. Men Nora får håret flätat och naglarna målade, Loppan sover middag. Så lite egentid ;) då tänkte jag att jag kan ju både ligga i solstolen och blogga ;)
När Loppan har vaknat ska vi haffa en taxi och åka till kamel beach och rida lite kamel och bada. Vi har ju jätte nära till stranden här men det är kul och se sig omkring lite. Igår var ju jag, Nora å Simon och simmade med delfiner. Det var så satans häftigt. Ni får se bilder ifrån det när vi kommer hem.
Nu ska jag fälla ner solstolen och njuta!
Vid ipaden, Mikaela :)

Av Mikaela - 17 september 2012 08:00

Nu blir det inga uppdateringar mer först vi kommer hem. Dom som ni läst dom senaste dagarna har varit tidsinställda ;)Kram på er!

Av Mikaela - 16 september 2012 08:00

 
Grattis älskade Nora! Om du bara förstod hur underbar och älskad du är av alla!Vilken fantastisk födeldag du ska få! Vi älskar dig!

Av Mikaela - 15 september 2012 08:13

Bilden ni ser här ovan är den utsikt jag just ser härifrån där jag sitter i solstolen. Klockan är 9:14 turkisk tid och vi har just ätit frukost på terassen. Poolen ligger ca tre meter ifrån vår terass. Livet är underbart å jag överväger att bo kvar här ;) !

Av Mikaela - 15 september 2012 08:00

Pinacolada i handen njuter jag förmodligen nu på stranden. Hoppas alla våra djur och ni övriga har det bra där hemma! Imorgon har vi en till födelsedag att fira här i värmen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards