Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 30 september 2011

Av Mikaela - 30 september 2011 12:46

Noras och min dag startade väldigt mysigt med lite födelsedagsfirande på dagis. Sen åkte vi via ica innan vi for hem igen.
Jag har sovit super dåligt i natt igen, även denna natt pga av mardrömmar. Dumma dumma drömar, försvinn!!

Sen så nu såhär lite in på lunchen och snart eftermiddagen har Nora spelat på mina nerver... phu säger jag.. Dom kan dom små liven. Men mycket är även mitt fel, jag känner att jag hela tiden måste städa och hålla rent, tvättkorgen ska helst alltid gapa tom istället för attt bara släppa allt och njuta av en dag som denna när solen skiner och jag är ledig..
Så nu struntar jag i resten av dagens sysslor och ska bara försöka njuta...
Ska gosa massor med valparna såklart och städa där. Oopps verkar svårt att hålla sig ifrån städningen.. men vem ska sköta den liksom om inte jag gör det?

Nora kom just och sa;
-Mamma, jag är kär.
-Jaha, sa jag. I vem?
-I dig, såklart. svarade Nora <3

Jo juste, jag skrev i förra inlägget om att jag dumpar när jag ätit. Jag är gbp oprerad, vilket gör att om jag äter för fort/ för mycket / eller dricker i samband med måltiderna sköljs maten ner för fort i tarmen och jag "dumpar". Med andra ord, pulsen ökar, jag mår lite illa, blir trött m.m Det ger med sig på ca 20 minuter och sen är jag som ny igen!
Inget farligt men obehagligt.
Nått jag i stort sett fortfarande gör varje dag eftersom jag har svårt att hålla mig ifrån att dricka i samband med matintag. Vanesak för vissa men inte för mig.. =)
Så hoppas ni nu förstår vad dumping är =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards