Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Till minne av Jens Kask.

Av Mikaela - 19 januari 2011 13:10

Nu har det gått ett par dagar sen jag fick reda på att Jens lämnat oss.
För er som inte vet var vi grannar med Jens innan vi flyttade, på Sadelgatan. Både Jens och jag bodde i våra föräldrarhem så vi hade varit grannar så länge jag kan minnas det. Jens var mycket mer än en granne för mig. Vi kallades alltid lillasyster och storebror. För det var precis ett sånt förhållande vi hade mot varandra. Han var min storebror, min idol och min förebild. Visst hade vi våra stunder, men det är ju så syskon gör.


Natten när Jimmy dog gick jag in till Jens och kröp upp i hans famn. Han stora varma famn. Jag minns det som igår fast det snart gått 5 år.
Nått annat jag minns och aldrig kommer glömma var våra vattenkrig..
Haha.. vilka vattenkrig vi haft. =) Minns du Jens?


Åå vad jag saknar dig! Det fanns en väldigt speciell sak jag skulle fråga Jens om. Jag ville fråga om han ville följa mig fram i kyrkan i november när Eddan och jag gifter mig. Nu är det för sent..


Varfrör du och varför nu?
Du kommer alltid att finnas kvar i mitt hjärta.
Sov gott och hälsa Jimmy, så ses vi!
     

 
 
Ingen bild

Lillasyster Evelina

20 januari 2011 08:44

Vila i frid älskade jens, Kommer sakna dig i så otroligt mkt. Sov gott

Mikaela

20 januari 2011 08:48

Älskade Jens!

 
Ingen bild

Fredrik Jörevall

20 januari 2011 14:58

Jens, hälsa Ella och min mamma..

Vila i frid...

 
Ingen bild

Roger Eklöf

20 januari 2011 20:55

Kände även Jimmy genom fackilgt arbete och dart-kasstning seda mitten på 80-talet, känner för er och är djupt ledsen för detta. ni är vuxna nu och vet att livet går vidare hur lömskt det en är tjejer.
Detta är min story i korta drag om min vän Jens.
Lärde känna Jens vid min hitflytt från Boden -84. Vi blev goda vänner snabbt, Hans satt ofta i våran replokal på stallgatan mitt emot kiosken och lyssnade när vi repade. träffades på Rock-konserter, HårdRock-fester Zamora, Väsby Hockeys matcher eller hemma. Många garv har vi haft.
Vila i frid min gode vän Jens.
Mitt hjärta finns hos din familj och Marcus med familj och barn.
Vi ses på andra sidan. ♥ Din vän Roger Eklöf

Mikaela

20 januari 2011 21:05

Väldigt fint skrivet Roger!

 
Ingen bild

Frank

20 januari 2011 22:01

Har spelat mycket kälckhockey i hop med Jens. En av dom allra bästa genom tiderna.
Jens kunde vara ganska bullrig men hade ändå ett stort hjärta inom sig.

Mina tankar går i denna stund till Familjen.

 
Ingen bild

Simon

20 januari 2011 22:42

Sov gott jens! jag saknar dej så otroligt mycket!:'(

 
Ingen bild

Anders Widelund

22 januari 2011 01:16

Fick ikväll höra vad som hänt Jensa. Har haft mycke skoj ihop med Jens, Vi träffades genom volleybollen. Tror det var i början eller mitten på åttiotalet. Kommer ihåg när han fick sin första lägenhet, var ju inte så långt från "hemma" men det var ju eget. Åkte från Gävle för vi skulle dricka bira och inviga lyan, fan vad vi hade skoj, mycke tok blev det. Sist vi träffades var i Falun på lugnet, tror det var -04. Du kommer säkert att få det gott dit du kommer . Vila i frid Kasken
Widelund

 
Ingen bild

Kenny The Rocker

22 januari 2011 12:48

Vila i frid vår vän !! Kommer aldrig glömma dig Jens , alla sjuka å galna minnen från Sweden Rock!!! vi kanske bara träffades 1 gång om året men det räckte för att vi skulle få ett speciellt band oss emellan. Kommer inte känns det samma att åka på Rocken nu utan den finaste å mest varmhjärtade vän vi haft .... For Those About To Rock We Salute You Jens !!! Mvh Kenny, Jonas ,Junior ,Pecca Å Putte

 
Ingen bild

Charlie Marmo

30 januari 2011 00:34

Vila i frfrid jens ;'(

 
Ingen bild

Mattias Gustavsson

20 februari 2011 19:25

Fick idag höra det hemska på radion att du lämnat denna jord. Har möt dig Jens i en del matcher då jag spelade i FIFH Malmö! De var ett antal år sedan nu men de känns som igår. Vila i frid Kask du lämnar en stor saknad efter dig

 
Ingen bild

Rasmus Lundgren

22 februari 2011 16:32

Jensa var som en extra pappa till mig, fick lära känna honom genom kälkhockeyn, han lärde mig mycket och han är en stor del till det där jag står idag inom hockeyn, tack jensa, kommer alltid att minnas dig min vän<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards