Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Mikaela - 10 juni 2012 19:29

Haft en underbar dag med massor av sol. Hörde ni det, massor av sol och värme. Metrologerna som sagt att vi skulle få regn, både i går och idag. Äntligen haft dom fel åt rätt håll.Det utnyttjade jag till max. Jag, Eddan å Nora drog och köpte det sista virket till soldäcket medans Loppan låg hemma och sov. Passade på att köpa lite nya vaxdukar när vi ändå var i krokarna. Eftersom det var Eddan som körde så kunde jag passa på och äntligen fortsätta läsa min bok. Älskar verkligen att läsa. Har nu kommit in i halva boken och jag längtar efter att få fortsätta läsa resten också. Ska nog fortsätta ikväll om jag inte är så trött.När vi kom hem passade vi på att grilla lite korv med mamma och Micke innan dom skulle lämna oss för den här gången och åka ner hem till sig. Sen direkt när dom åkt hem åkte jag, Nora och Mickis ner till stallet och körde Pysen som planerat. Vi körde hem till Tarja och sa hej. Men Nora hon ville stanna där vilket hon fick. Så jag och Mickis fick köra hem Pysen själv så hämtade vi upp Nora på vägen hem.Sen fick Mickis även hjälpa mig nu här hemma på kvällen med att klippa klorna på Flora, vilket inte är det lättaste. Hon vill inte klippa några klor. Så nu blir det att göra det en gång i veckan tills hon vant sig. Kan gissa att hon kommer vara lika hysterisk med att trimmas så även det kommer jag göra mycket ofta.Nu ska jag och Nora mysa i soffan med exotisk fruktsallad. Hoppas ni haft en trevlig helg!!

Av Mikaela - 10 juni 2012 08:50

Loppan vaknade kl 03 och var vaken till 04.30 innan hon somnade om... Behöver jag säga mer?

Vädret är på topp och jag hoppas det håller sig där, trotts att dom lovat regn..
Så nu går jag ut i solen och dricker mitt morgonkaffe, tack å hej!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards