Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Mikaela - 17 april 2011 18:13

Ooo vad jag njuter av dagarna just nu. Vi tar verkligen vara på dom kan jag lova. Idag åkte vi redan vid halv 10 mot falun. Latten var slut hemma...
Eller det fanns en kvar i morse som vi delade på.. hehe..
Sen behövde Eddan gummistövlar och Nora ville ha en kratta så hon kunde hjälpa till på tomten. Mer än så handlade vi inte.
Sen hem och sätta fart, Nora somnade på vägen hem och fick sitta kvar i bilen och sova någon timme medans jag tömte Tarzans bur. Han fick nu flytta in i hönsgården. Lite ensamt blir det för han tills på fredag när kycklingarna flyttar in, men vi är ju där inne varje dag så ska han få en radio. han tyckte det nog var mysigt att få en jätte bur =)
Sen röjde jag hela tvättstugen och slängde ut mattor. Här skulle det dammsugas och tvättas golv. Tvätten hängde Eddan ut i det fina vädret.

Medans jag tog tag i insidan så tog han tag i äppelträdet. Så nu blir det inga äpplen här i år, men så fint det blev!! Ojoj! Massa ljus släpptes dessutom in! Underbart! han har verkligen slitit som ett djur där hela dagen.
Grannen Malin fyller år idag (grattis till dig! ) så Tarja med familj var där. Så Towa och Mathilda kom in på tomten och lekte med Nora, sen följde Nora med Towa in till grannarna (själv!) och lekte där inne. Så helt plötsligt stod jag och Eddan själv i köket, då slog det oss hur stor Nora blivit, när hon själv springer i väg och leker med sina kompisar! Vart tog min baby vägen?!!?
Jag gjorde i ordning spagetti och köttfärssås som blev super god och Eddan hämtade hem Nora efter en liten stund.
Så nu har vi ätit, röjt lite till och som om inte det vore nog så har Eddan och Nora varit ute med Alice i skogen på en promenad.

Jag sitter och skriver ner matlistan till påsken.. vi är ju 10 stycken så listan blir låååång! 
Men nu är jag lika slut som igår så jag ska ta in tvätten och sen krypa ner i soffan med min lilla familj.
Liten med naggande god!

Av Mikaela - 17 april 2011 08:52

Stackars Nora har drömt om pissmyror i natt och vågade inte sova i sin säng utan ville komma över till oss.. Med lite suck och stön gick jag med på det... jag vet att när hon hoppar över till oss innebär det noll sömn för mig.. Hon rör sig elvisp i sängen och klättrar och klänger på mig.
Så imorse när jag vaknade kände jag mig väääldigt bakis och hade väldigt ont i skallen... nått jag får väldigt lätt om jag inte får min sömn.

Men jag antar att jag får skylla mig själv eftersom jag sa åt barnen igår när vi var i lekparken att ta med sig myrorna hem i sängen =).
Idag ska vi såga ner det stackars äppelträdet.. men först måste jag dricka lite latte så man blir människa igen..

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards