Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Mikaela - 15 april 2011 20:38

Nora och jag hade en ganska så bra dag tills nu ikväll.
Tröttheten gjorde väl sitt också men shit vilken humör denna lilla dam har!
Allt var fel i hennes värld och det spelade ingen roll vad vi gjorde åt det, allt var fel.
Nu sover hon i alla fall och jag också snart. Har fått tillbaka lite känningar i magen så det blir en ipren innan jag hoppar i säng så hoppas jag för allt att jag får sova i natt. Vi har verkligen en fullproppad helg så jag måste vara tipptopp!

Men nu ska jag bädda ner mig och sambon i soffan under duntäcket =)

Av Mikaela - 15 april 2011 10:27

..jag pratat med kirurgen som onekligen sa att jag skulle ha åkt in i natt..
Jaja.. lovade dom att göra det nästa gång det händer. Men det talar mycket för gallan..
Det händer att vissa får problem med gallan efter en gbp operation så i några fall plockas gallan bort direkt i samband med operationen. Men bara då man haft problem med den innan. Vilket jag inte haft.

Så nu har jag tagit lite smärtstillande för att orka med dagen och hoppas att det inte återkommer, och om det återkommer hoppas jag att det är dagtid så jag slipper be om en ambulans. Lite rädd för sånna faktiskt.. =)

Jag som skulle storstäda idag fick rek. att bara ta det lugnt och vila. Så jag får väl lyssna på det och vänta med städningen tills imorgon, tur är väl att vi inte äntar några direkta besök för då hade jag inte släppt in dom!

Nu är det ju fredag idag också! Fett nice. Vi ska i helgen bygga det sista till vaktlarna och fixa deklarationen. Viktiga måsten!
Men nu ska jag vila liten stund till innan jag ska åka och hämta min lillsork!
Kram på er!


Av Mikaela - 15 april 2011 09:03

I natt låg jag i fruktansvärda smärtor i buken. På mitten, precis under bröstbenet. Jag visste inte åt vilket håll jag skulle ligga, jag svettades och frös. Pulsen slog onödigt fort och jag grät som ett barn.
natten var hemsk.. i fyra timmar låg jag innan jag till slut somnade om.
Hela tiden jag var vaken låg jag och funderade på hur långt jag skulle låta det gå innan jag skulle ringa efter hjälp. Att köra själv skulle jag inte klara av pga av smärtan, och inte heller skulle jag kunna be Eddan eftersom Nora sov.

Imorse när jag vaknade hade jag fortfarande ont, men inte samma plågsamma smärta som jag hade i natt. Jag har pratat med sjukvårdsupplysningen som inte kunde säga nått eftersom dom inte kan nått om GBP opererade. Så jag fick ringa till Kirurgen i falun, så nu väntar jag på att dom ska ringa upp.
Nora märkte att jag inte mådde bra i morse och hjälpte till med allt.
Sötnosen, hon är nu på dagis. Hoppas jag får nått svar på vad jag ska göra innan hon ska hem, för annars finns det risk att Eddan får komme hem ifrån jobbet...

Återkommer!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards