Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Mikaela - 14 april 2011 20:55

Som jag skrev tidigare så skulle vi efter lunchsovstunden ner till lekparken.
Där skulle vi träffa Tarja med hennes tjejer Mathilda, Towa och Maya.
Towa och Nora lekte jätte fint i hela tre timmar. Tänk så tiden gick.
Det var verkligen super mysigt, solen sken på i fulla drag och vi hade både mellis och fika med oss.
Det värmde mitt mamma hjärta otroligt mycket att se Nora så glad med hennes kompisar.
Men efter tre timmar måste man hem och hämta andan lite, dessutom var det nu dags för middag. Slängde ihop en kyckling och pastasallad. Det var sommrigt och gott.

Sen hoppade Nora i badet i närmare en timme innan vi lyckades fiska upp henne. Dagen försvann i ett nafs och imorgon är det redan underbara fredag!

Tack Tarja och tjejer för en super mysig eftermidddag, det här gör vi om snart igen!

Av Mikaela - 14 april 2011 09:52

Att få vakna och bara se hur solen skiner in genom fönstrena är underbart! Då kan väl ändå dagen inte bli fel? Redan när jag fortfarande låg i sängen bestämde jag att idag efter dagis/lunch/sovstunden blir det att gå ner till lekparken. Försöka ta vara på dagen så mycket som möjligt.
Så vi tar med mellisen dit och möter tarja med barn där.

Joi med familj kom igår hem ifrån thailand, såå vi har saknat dom! Så idag hann vi prata på telefon en bra stund och jag fick så himla mycket ny energi av det. Känner mig som en ny människa! Underbart!

Dessutom fyller ju faktiskt min lillasyster 22 år idag! Så super stort grattis till dig, jag kan väl gissa att du blev väldigt glad över din fördelsedagspresent som du fick av Freddan i morse?!
Freddan hade nämligen köpt en resa hit så under påsk kommer vi vara 10 stycken! Ska bli så himla underbart! Längtar redan massor! Då kanske ni tänker jaha, en resa till långshyttan var ju roligt...not.. men den gick faktiskt på 2100 kr ?!! Det är ju helt sjukt, ska det inte vara billigare att ta tåget än bilen!? Det betyder i alla fall väldigt mycket för oss alla att vara samlade under påsken! Ska försöka få ihopp alla på en gruppbild!

Ååå så mycket energi jag har! Underbart! Dessutom hade jag gått ner änu ett kg såg jag i morse. Men nu får det vara nog snart på den fronten. Gått ner 50 kg nu och mina byxor i stl 38 är för stora!! Jag trivs nu väldigt bra med mig själv och min kropp.
Så det firar vi med en latte, eller vad säger ni =)

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards