Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Kan inte blunda för det längre.

Av Mikaela - 5 januari 2011 08:59

Hur jag än försöker att förtränga det utåtsett så går det inte längre.
Jag är deprimerad. Jag har alldes för mycket i huvudet.
Problemet är att jag vet inte vart jag ska ta tag i det, vart börjar man, hur börjar man?

Kanske var allt med flytten ett stort misstag? Känner mig inte trygg längre. Jag hatar vintern.. men blir det bättre efter vintern?
Jag vet inte..

Vill inte gråta mig till sömns, vill inte vakna av att jag gråter.
Tur att Eddan bara jobbar halvdag idag.. inge kul att vara ensam när man känner sig liten...

 
 
Ingen bild

mamma

5 januari 2011 10:49

Vet hur det känns gumman, jätte svårt att hitta tråden, men nu tänkte jag i allfall rycka upp mig och söka bostad tillbaka....ja ja jag vet att det är ett råtthål där, men här finns inte änns råttor...Gör som jag sa igår, prova i allafall.Älskar dig.//Mamma

Mikaela

5 januari 2011 12:34

Jag tänker också ta tag i allt så fort jag vet vart jag ska börja!
ses på måndag, kram! Älskar dig med!

 
Ingen bild

lite äldre

5 januari 2011 11:21

Hej, vet du det är nog så att det inte alltid riktigt räcker att bara vara hemma med sitt barn. I ett litet samhälle som Långshyttan blir man lätt isolerad. Skulle inte du vara i behov av ett jobb så du kom lite mer utanför hemmet? Nu har du ju en bil som gör det möjligt att jobba också lite längre bort. Att Nora trivs på dagis är ett stort plus.

Mikaela

5 januari 2011 12:33

Klart jag skulle må bra av ett jobb, söker gör jag med. Dessvärre finns det inte så gott om dom..

 
lotta

lotta

5 januari 2011 13:11

Hej! jag vet nog på ett ungefär hur du känner dej, jag har känt samma länge men det börjar vända nu sedan jag började arbetsträna. Här finns inte heller jobb, men såg i tidningen om ett nystartat projekt som jobbar med uteliggare och missbrukare, jag gick till min handläggare och sa att jag ville börja där och det löste sej:)Jag tjänar inte nåt mer, men jag stortrivs iallafall:).Bor också i en liten by och känner inte många grannar så jobbet ger mej mycket av den sociala biten och att inte bara umgås med barnen hela tiden... även om det är det bästa man har!Sen kan det vara lite omtumlande med all viktnedgång också. Du har gjort det superbra med både vikt och körkort:)! va stolt över dej själv!!! Kram Lotta

http://www.lottaotommy.blogg.se

Mikaela

5 januari 2011 13:13

Jag skulle nog må väldigt bra av att komma ut blend folk, är så pass social..
Men frågan är om jag verkligen är en tjej som kan bo så här avskiljt.. jag vet inte.. hur vet jag det?
Ska verkligen ta tag i allt.
Tack för pepptalken =)
Kram

 
Ingen bild

janna

5 januari 2011 13:16

Tycker också att du ska skaffa dig ett jobb och en aktivitet. Nu har du ju bil och inom en 5 mils radie måste du väl ha en större kommun? Finns alltid jobb inom vården.....Ryck upp dig och tänk framåt. Kram

Mikaela

5 januari 2011 13:28

Det är ju inte så att jag inte söker jobb, det gör jag till och med varit på intervju.
Dessvärre gav det inget mer sen, men jag söker vidare. Men jag kämpar på. Önskar bara allt kunde lösa sig om jag hade ett jobb men så enkelt är det inte..
Kram

 
lotta

lotta

5 januari 2011 13:23

Jag förstår att det är svårt att veta, ge det lite tid så kommer du säkert på hur du vill. Det är ju inte hela världen att flytta igen även om ni har lagt ner en massa jobb och pengar, så är det viktigaste att man mår bra:) ellerhur? Styrkekramar till dej!

http://www.lottaotommy.blogg.se

Mikaela

5 januari 2011 13:27

Tack! Det värmer!
Kram

 
Ingen bild

Långshyttebo

10 januari 2011 21:05

förstår att du har det jobbigt just nu. Det är inte så lätt att flytta till ett litet samhälle som Långshyttan, och på vinterhalvåret brukar det vara väldigt dött här..På somrarna brukar folk krypa ur sina bon, så ge inte upp hoppet!
Så ge det en chans.
och så kanske du ska ta kontakt med folk, om du inte gjort det.Långshyttebon kan vara lite "svårflörtade"
Hoppas allt löser sig för er!

Mikaela

11 januari 2011 09:12

Jag håller ut!
Längtar redan till våren!
Tack =)

 
Ingen bild

Sandra Gisslar

24 februari 2011 15:08

Hej Mickis

Vad tråkigt att du inte mår bra. Jag hoppas att det går över snart. Jag tänkte när jag läste ditt inlägg att du verkligen behöver hitta en sysselsättning på dagarna. Du behöver ett jobb. De gånger jag har varit arbetslös så har jag blivit mycket deperimerad och börjat ifrågasätta mitt liv osv. Man mår inte bra av att bara gå hemma. Jag tror inte att du har gjort ett misstag som flyttat (även om jag saknar dig). Flytta vill man ju själv göra någon dag till ett mer lantigt boende. Men jag vet samtidigt hur lätt man kan känna sig isolerad. Jag har ju bott i Bålsta i ett hus i skogen där det inte fanns något att göra, och hade jag inte jobbat extra i ett stall i närheten så hade jag blivit galen, haha! Du kan ju jobba några timmar om dagen eller några dagar i veckan bara. Det kommer att göra skillnad. Du är alldeles för social för att bara gå runt och skrota. Är man ledig jämt så uppskattar man inte ledigheten i sig, och då har man inte något att se fram mot. Du ska se att det ordnar sig! KRAM!

Mikaela

24 februari 2011 16:09

Tack snälla, jag söker jobb för fullt. Men jobben är få och många söker dom som finns, men jag hänger i ett tag till. Snart kommer sommaren då får man lite mer energi! Kom snart och hälsa på!
Saknar dig!!! KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards