Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Mikaela - 19 februari 2011 19:36

Efter lite stök och bök med vatten och bilar slutade det med att jag och Nora tog vårt pick och åkte till Mora, så skulle Eddan komma efter så fort vattnet kommit igång. Varm vattnet kom igång ganska så fort men kallvattnet har fortfarande inte kommit igång. Med andra ord så är jag och Nora ensamma i mora, utan pappsen. Nora röjer som vanligt. Hon började med att diska hemma hos Sabina, sen åt vi kycklingsoppa som jag gjorde. Uppskattades av alla utom stackas Sabina som var födelsedagsbarnet =) Haha.. sorry! Sen åt vi tårta och sen for vi hem till mormor och här har Nora redan hunnit bada. Nu "hjälper" hon mormor och bäddar till oss. Vi saknar pappsen jääätte mycket!! Massor saknar vi dig! Hoppas du köpt hem en massa gottis och myser massor hemma.

Vi ska snart göra kväll och kolla på melodifestivalen. Imorgon ska vi hinna ner på öb och dollar store innan vi åker hem. Men nu ska vi mysa!
Hoppas ni alla får en trevlig kväll!

Av Mikaela - 19 februari 2011 07:51

-26 grader ute och kallvattnet har frusit. J*vla vinter!! Nu får det f*an bli vår! Jag pallar inte mer... Skit sverige.
Hur det blir nu med trippen till mora vet jag inte. Kanske jag och Nora får åka själva så Eddan får vara hemma och elda och hålla koll på när vattnet kommer igång. Kanske kommer det igång redan om ett par timmar det vet jag inte. Så trött jag blir.. I sommar blir det att verkligen tilläggs isolera! Tro mig. Nästa vinter vill jag inte behöva vara med om det här.

Nu ska jag göra i ordning en varm frukost med en massa tända ljus.
Hoppas ni andra får en trevlig helg!
Uppdaterar ikväll, förhoppningsvis ifrån Mora!
Juste, Grattis älskade stora syster på födelsedagen!

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards