Bloggen om mitt 'lättare liv', familj och vår stora flytt!

Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Påskafton!

Av Mikaela - 3 april 2010 10:00

Ooo måste ju bara berätta vad vi åt igår..påskmaten sket vi i detta år istället blev det bakpotatis med skagenröra och lövbiff rullar med vitlöksost.
Oooo det var sååå gott!! Även om jag inte äns fick i mig en halv bakpotatis och inte äns en liten hörna av lövbiffen så fick jag i alla fall njuta av den.
Super gott och det enda man hörde runt matbordet var Mmmmm...mmmm..mm..
Ingen sa nått annat än mmmm..haha.. Eddan är proffs på att göra skagen.

Sen pratade vi mycket om att operationen jag gjort, att hur mycket jag än skulle ångra den så kan jag aldrig få den ogjord. Jag ångrar den inte men saknar att kunna hälla i mig vätska.. inte bara ett par få klunkar. Nått som jag aldrig mer kommer kunna göra.. känns sorgset. Men jag antar att när man gått ner sådär 20 kg eller nått så väger det över.. men det känns långt borta just nu..

Idag ska vi hem till Joi å Sigge på lunch, jag krävde att Joi skulle fixa gnocci med tomatsås.. så sjukt gott. Och visst fixar hon det..yeee! Längtar redan till lunchen! Deras Bullen (hund) ska när som helst få valpar så just nu sover jag med mobilen brevid kudden, redo att ge mig iväg när som helst och förlösa henne =)

Huset jag pratade om här om dagen måste ha hunnit blivit sålt för dagen efter var annonsen borta och vi hörde aldrig nått ifrån mäklaren. Synd, gillade verkligen huset. Men men det kommer flera.

Imorgon ska vi upp till stallet..ooo så jag har saknat hästarna! Nora ska få rida.
Jag ska bara gosa...

Sen måste jag ju passa på och önska alla som stället ut på lilla Sthlm i helgen ett stort Lycka till. Har en Lord Dannys hund som ställs där imorgon så då håller vi tummarna extra mycket!

Nej, nu ska jag krypa upp ifrån soffan =)

 
 
Anncha

Anncha

3 april 2010 10:39

Åt en grovmacka m ägg idag o drack päronjuice t men det blev väldigt mastigt. Fick i mig halva mackan sen tog det stopp!! Känner mig uppblåst ännu, typ 1 tim eft nu :( så ska lägg mig en stund nu. Tänkte ta en prommis men får bli senare.

Ha det bra. Kan höras på tele nån dag/kväll. Ring när du har tid. Du verkar va mkt på vift nu :) Kraaam

http://annchasnyaliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 30 augusti 2014 06:35


Tiden är alldes för knapp just nu. Bloggen hinns inte med. Där emot finns jag på instagram under namnet lorddannys Kommer nog att ta upp bloggandet igen om någon vecka. Svårt att släppa den efter nästan 5 år. ...

Av Mikaela - 3 augusti 2014 21:19

Nora är ju med mormor och Co i Småland och jag ska strax gå i säng. Det känns helt klart tomt här hemma utan Nora. Men åt andra sidan har Loka fått kommit fram ordentligt och verkligen fått egentid med mamma och pappa. Vilket uppskattats av Loka. ...

Av Mikaela - 30 juli 2014 10:25


Men jag jobbar nonstop just nu! Är ledig på söndag för att sen jobba 9 dagar till :-) Så just nu åker jag bara hem och sover känns det som. Vi har lånat in farmor denna vecka för att barnen ska slippa vara på dagis så långa dagar. På fredag e...

Av Mikaela - 20 juli 2014 21:05

Nu är jag och barnen i Väsby. Vi kom redan vid 12 snåret för lite lunch hos mamma/mormor innan vi vid 15 tiden åkte på kalas till Sigge som fyller 6 år på tisdag! OMG!! Våra barn fyller 6 år Joi!! 6 år!! Vart tog åren vägen? :) Det var iaf stojig...

Av Mikaela - 18 juli 2014 20:35

Jag har nu börjat jobba igen efter min semester och jobbade idag bara fm. Så då passade vi på att överraska barnen med att hyra en roddbåt och åka ut på sjön och fiska. Barnen blev jätteglada och vi hade det supermysigt. Vädret höll sig perfekt...

Presentation


Den 17 mars -10 genomgick jag en GBP operation och har sen dess lyckats gå ner hela 51 kg. Sen dess har vi även gjort en stor flytt ifrån sthlm till dalarna och i jan -12 väntar vi tillökning! Följ oss och vår vardag!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards